۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85252852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاپید خواستار اخراج بن‌گویر و اسموتریچ از کابینه شد

تهران-ایرنا- جنگ غزه هم نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و رهبر حزب چپ‌گرای «یش‌عتید»، حضور در «کابینه جنگ» را منوط به اخراج رهبران دو حزب افراطی راست‌گرا کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، جنگ غزه هم نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و رهبران احزاب مختلف اعلام کردند که به صورت مشروط، حاضر به حضور در کابینه موسوم به «کابینه جنگ» هستند.

حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس» اعلام کرد که به شرطی آماده پیوستن به کابینه موسوم به «کابینه جنگ» است که لایحه تغییرات قضائی مورد نظر کابینه «بنیامین نتانیاهو» متوقف شود.

حزب گانتس همچنین اعلام کرد که به شرطی به کابینه نتانیاهو خواهد پیوست که در دوره تشکیل «کابینه جنگ»، کنست اجازه تصویب هیچ قانونی به جز قوانین مربوط به جنگ را نداشته باشد.

نتانیاهو روز شنبه اعلام کرد که به حزب «اتحاد» و حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» پیشنهاد حضور در کابینه را داده اما مذاکرات در این باره پیشرفت چندانی نداشته است.

حزب «یائیر لاپید» در پاسخ به پیشنهاد نتانیاهو اعلام کرد که تا زمانی که احزاب تندرو «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر» و حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» در کابینه نتانیاهو حضور دارند، به این کابینه نخواهد پیوست.

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» هم کمک به کابینه حاکم بدون گرفتن امتیاز را رد کرد و گفت: نتانیاهو فقط دنبال از بین بردن حماس است و این کافی نیست.

از طرف دیگر، بن‌گویر نیز با رد شریک شدن دیگر احزاب در کابینه، گفت: زمانی با تشکیل «کابینه وحدت» موافقت می کنم که فقط برای مقابله با حماس تشکیل شده باشد.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» و فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که به اذعان رسانه های صهیونیستی، یک هزار صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده، ۲۳۸۲ نفر زخمی شده اند که ۲۲ نفر از آن‌ها امیدی به زنده ماندنشان نیست و ۳۴۵ نفر دیگر هم در وضعیت وخیم و خطرناک هستند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را هم بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha