استقبال دانشگاه‌ها از نودانشجویان

تهران- ایرنا- مراکز آموزش عالی هرساله با برگزاری آزمون سراسری خود را برای پذیرش دانشجویان جدید آماده می‌کنند و بر همین اساس طبق سنوات گذشته امسال هم دانشگاه‌ها مراسمی برای آشنایی نودانشجویان با فضای آموزشی، مسوولان دانشگاهی و آگاهی از مقررات با عنوان آیین استقبال برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، ‌نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه ۱۴ مهرماه اعلام شد.

در آزمون سراسری سال امسال تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۹ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۶۱ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۳۹ درصد مرد هستند.

سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه ها سوم مهر به صورت رسمی در کشور آغاز شد و نودانشجویان نیز هفته سوم مهرماه سرکلاس های درس می روند اما هر یک از دانشگاه ها مراسم استقبالی از این دانشجویان جدید برنامه ریزی کرده اند که دانشجویان جدید با شرکت در این مراسم با محیط و مقررات دانشگاه محل تحصیل خود آشنا می شوند.

برنامه های دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف و تهران برای استقبال از نودانشجویان به این شرح است:

جشن نوورودیان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

دانشگاه خواجه نصیر فردا (پنجشنبه ۲۰ مهرماه) قرار است مراسم جشن نوورودی های سال ۱۴۰۲ خود را با حضور جمعی از مسولان کشوری در سالن همایش شهید ضرغام ابتدای اتوبان تهران – کرج ضلع غربی (ورودی اصلی استادیوم آزادی) بعد از هتل المپیک از ساعت ۷.۳۰ تا ۱۳ برگزار کند.

استقبال دانشگاه‌ها از نودانشجویان

فردا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

آیین استقبال از نودانشجویان این دانشگاه نیز صبح فردا با حضور و سخنرانی علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه، مهدی رفیع زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مهرداد ساویز معاون دانشجویی و فرهنگی و حجت الاسلام رجبی قائم مقام دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر امسال میزبان هزار و ۵۰۰ نودانشجو است و قرار است این دانشجویان فردا به همراه خانواده های خود در این مراسم شرکت کنند.

استقبال دانشگاه‌ها از نودانشجویان

شریف سلام

دانشگاه صنعتی شریف هم روز جمعه ۲۱ مهرماه آیین استقبال از دانشجویان نوورود کارشناسی ١۴٠٢ خود را در سالن استاد جباری این دانشگاه با عنوان شریف سلام از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۳۰ برگزار می کند.

براساس اعلام این دانشگاه در این جشن دانشجویان می‌توانند همراه با ٢ نفر از اعضای اصلی خانواده خود حضور پیدا کنند.

استقبال دانشگاه‌ها از نودانشجویان

مهلت ثبت‌نام تا ساعت ٢۴ امروز - چهارشنبه ١٩ مهر - به آدرس https://survey.porsline.ir/s/۱caSdfj است.

یکشنبه ۲۳ مهرماه آیین ورودی دانشجویان جدید دانشگاه تهران

دانشگاه تهران هم آیین ورودی دانشجویان جدید خود در مقطع کارشناسی را روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه با حضور همه دانشجویان از ساعت ۹ صبح در مصلی دانشگاه تهران برگزار می کند. پذیرش از ساعت هفت صبح انجام می شود و قرار است بعد از پایان برنامه ورودی، نو دانشجویان به دانشکده‌ها و دانشکدگان خود برای نام نویسی حضوری بروند و بعداز ظهر همان روز در برنامه آشنایی با دانشکده‌ها و دانشکدگان دانشگاه تهران شرکت می کنند.

استقبال دانشگاه‌ها از نودانشجویان

همچنین قرار است در روز یکشنبه در آیین نوورودی‌ها برنامه‌ای هم با حضور خانواده‌های آنها برگزار شود که این برنامه با کمک معاونت فرهنگی و مرکز مشاوره ای دانشگاه برای توجیه خانواده‌ها و بحث همکاری و تعامل آنها با محیط دانشگاه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha