۶۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین در روستاها هستند

قزوین - ایرنا - مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین با اشاره به فعالیت ۳۸۵ کانون فرهنگی هنری در سطح استان، گفت: ۶۰ درصد این کانون ها روستایی و ۴۰ درصد نیز در شهرها فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳۰ کانون در شهرستان قزوین قرار دارند.

محمدحسین باغبان ها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را یکی از تشکل‌های دینی و مولود انقلاب اسلامی دانست و افزود: جذب نوجوانان و جوانان و فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، غنی‌سازی اوقات فراغت، قرآنی، آموزشی، اجتماعی و هنری از جمله اهداف تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نهادهای خودجوش و مردمی مهمترین نقش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی برعهده دارند، خاطرنشان کرد: سیاست دولت سیزدهم، بازگشت و پررنگ کردن فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به وضعیت گذشته است.

به گفته باغبان ها، یکی از مهمترین فعالیت های این کانون ها در حوزه تربیتی است به طوری که برخی از این مراکز به صورت جدی، محله محور و با مدل های مختلف در این بخش کار می کنند.

این مسوول با اشاره به رویکرد ستاد کانون های مساجد استان در احیای کانون ها، تاکید کرد: طی یک سال و نیم گذشته به سمت احیای کانون ها حرکت کرده ایم و با جوان سازی این مراکز، براساس نیازهای روز شاهد فعالیت های این حوزه در استان هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در مناطق محروم و آسیب پذیر، اظهار کرد: تمرکز جدی را در بحث مناطق آسیب پذیر داریم به طوری که در مناطقی نظیر چوبیندر، راه آهن و جنوب شهر قزوین هم کانون های فرهنگی هنری فعال داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha