گرمسار مجری طرح «الگوی تداوم خدمات ضروری» برای شناسایی ترک فعل شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: طرح پدافند غیرعامل با عنوان «الگوی تداوم کارکرد خدمات ضروری به مردم» در گرمسار به منظور شناسایی موارد ترک فعل و تسریع در رفع مشکلات مردم این شهرستان از پانزدهم مهرماه آغاز شد و اجرای آن تا یک ماه ادامه دارد.

اسماعیل طحان ناساری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وظایف و رسالت نهادهای دولتی و اجرایی که در «الگوی تداوم کارکرد خدمات ضروری به مردم» نقش دارند با دقت و حساسیت مورد آزمون و بررسی قرار می گیرند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در بازه زمانی یک ماه با محوریت فرمانداری، پیش فرض «الگوی تداوم کارکرد خدمات ضروری به مردم» اجرا و در صورت قصور و ترک فعل، تذکرهای لازم اعلام و طی این بازه زمانی، اقدامات دستگاه‌های متولی ارزیابی و نتیجه آن به استاندار به عنوان رییس شورای پدافند غیرعامل استان اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: نقص ارائه خدمت به مردم از سوی متولیان امر، به عنوان ترک فعل مدیر مجموعه تلقی و گزارش ترک فعل ضمن صورتجلسه، به کارگروه قضایی و حقوقی پدافند غیر عامل استان سمنان ارایه می شود.

وی بیان کرد: طرح پدافند غیرعامل با عنوان «تداوم کارکرد خدمات ضروری به مردم» در گرمسار با هدف بررسی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان این شهرستان در شرایط اضطراری مانند قطع حامل‌های انرژی مانند آب، برق و گاز، ارتباطات مانند تلفن و اینترنت بررسی می‌شود.

گرمسار مجری طرح «الگوی تداوم خدمات ضروری» برای شناسایی ترک فعل شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: بررسی آمادگی مراکز درمانی در شرایط وقوع تهدید مانند قطع آب، برق و گاز، از جمله اهداف اجرای طرح پدافند غیرعامل با عنوان «الگوی تداوم کارکرد خدمات ضروری به مردم» در گرمسار است.

طحان ناساری اظهار کرد: مراکز درمانی باید دارای گرمایش، سرمایش مناسب و مجهز به برق اضطراری و سایر مبدل های انرژی باشند تا با قطع حامل‌های انرژی دچار مشکل نشوند و این موارد در طرح پدافند غیرعامل با عنوان «تداوم کارکرد خدمات ضروری به مردم» در گرمسار بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: خط قرمز در مباحث پدافند غیرعامل مردم هستند و مراقبت از آنان در برابر آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف از مبانی اصلی و محوری این حوزه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از تمام مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان گرمسار خواست ضمن همکاری با فرمانداری شهرستان در اجرای کامل این طرح مهم، اقدامات خود و نتایج اجرای طرح را به ادارات کل بالادستی خود در استان سمنان اعلام کنند.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه گفته می شود که برای حفاظت از جان مردم و حفاظت فیزیکی و مراقبتی از تجهیزات و زیرساخت های حساس جامعه در برابر تهدیدات احتمالی دشمن برنامه ریزی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان با جمعیت ۸۰ هزار نفری قطب اقتصاد و صنعت این استان است که سهم ویژه‌ای در کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان دارد. این شهرستان دروازه خروجی مسافران ار پایتخت و غرب کشور به سمت مشهد مقدس محسوب می شود و ارایه خدمات به ویژه در بخش بهداشت و درمان حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha