السودانی: رویداد جاری فلسطین، نتیجه سکوت جامعه جهانی مقابل ظلم صهیونیست‌ها است

بغداد - ایرنا - نخست وزیر عراق گفت که آنچه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اتفاق افتاده نتیجه سکوت و چشم پوشی جامعه بین‌المللی نسبت به ظلم چندین دهه صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق، « محمد شیاع السودانی» امروز در جلسه هفتگی هیات دولت عراق تاکید کرد که موضع بغداد در قبال حوادث فلسطین اشغالی این است که موضع عراق در قبال مساله فلسطین و همبستگی با مردم آن قاطع و ثابت است.

وی گفت: : این انتفاضه ( عملیات طوفان الاقصی) نتیجه گستردگی ظلم بزرگی است که در طول دوره های گذشته بر مردم فلسطین اعمال شده و تجاوزات و نقض حرمت مسجد الاقصی و سیاست شهرک سازی و جنایات در حق مردم فلسطین طی دوره گذشته ادامه یافته است و این جنایات و تخلفات پیش روی جامعه بین المللی انجام شده اما جامعه بین المللی نسبت به این جنایات سکوت کرده و با چشم پوشی از آنها از مصوبات خود کوتاه آمده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه مردم فلسطین برای پایان دادن به بی تدبیری صهیونیست ها در قبال حقوقشان، اعتماد خود را به نظام بین الملل و منشورهای به اصطلاح حاکم بر سازمان ملل، شورای امنیت و توافقات بین المللی از دست داده اند، افزود: آنها راهی جز مقاومت پیدا نکرده اند.

السودانی با تاکید بر اینکه ما به عنوان یک دولت موضع خود را بیان کردیم و نیروهای سیاسی نیز بیانیه ها و مواضعی را بازتابی از خواست مردم ما صادر کردند، خاطرنشان کرد: تلاش های دولت برای برقراری ارتباط با رؤسای جمهور و همچنین ارتباط وزارت امور خارجه با کشورهای عربی و خارجی برای برگزاری اجلاس اتحادیه عرب یا کنفرانس سازمان کشورهای همکاری اسلامی در خصوص مساله فلسطین ادامه دارد.

وی افزود: آنچه الان ما را نگران می‌کند این است که این درگیری از سطح خطرناک امنیتی که ممکن است اوضاع غم انگیزی را در منطقه ایجاد کند، فراتر رود.

در حالیکه هشدارهای نیروهای مقاومت برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری علیه فلسطینی‌ها کارساز نبود، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

این عملیاتی است که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته، تا این ساعت یک‌هزار کشته روی دست صهیونیست‌ها باقی گذاشته است.

مردم عراق طی ۲ روز گذشته در حمایت از عملیات طوفان الاقصی توسط گروه های مقاومت فلسطینی علیه صهیونیست ها اقدام به برگزاری تجمع ها و راهپیمایی در نقاط مختلف این کشور کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha