۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85253177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفتگوی مقامات روسیه و فلسطین درباره وضعیت جنگ با اسرائیل

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه این کشور با عبدالحافظ نوفل سفیر فلسطین در مسکو در مورد وضعیت درگیری میان فلسطین و اسرائیل گفتگو کرده است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور خاورمیانه و آفریقا، در نهم اکتبر به درخواست عبدالحافظ نوفل سفیر دولت فلسطین در مسکو، در مورد وضعیت درگیری میان فلسطین و اسرائیل گفتگو کرد. "

پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با اعلام اینکه روسیه با نگرانی افزایش ابعاد درگیری فلسطین و اسرائیل را دنبال می‌کند، ادامه این روند را خطرناک ارزیابی کرد و گفت: وضعیت باید هر چه زودتر به سمت مسیری صلح‌آمیز بازگردد.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه با مقامات فلسطینی در تماس است و بسیاری از مردم روس در این کشور زندگی می‌کنند، افزود: در حالی که هیچ اطلاعاتی درباره مجروحان روس وجود ندارد اما دیپلمات‌های روسی در اسرائیل تلاش‌های بسیار جدی انجام می‌دهند و شبانه‌روزی کار می‌کنند.

پسکوف اظهار داشت: رئیس جمهوری روسیه برقراری تماس با رهبران اسرائیل و فلسطین را در حال حاضر در برنامه خود ندارد، اما در صورت لزوم به سرعت می‌توان این کار را سازماندهی کرد.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

همزمان با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی، روسیه از فلسطین و اسرائیل خواست تا با اعلام «آتش بس فوری» حملات را متوقف کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha