۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری به خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: ۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار (از سال ۱۳۹۱ تاکنون) برای اجرای پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان اختصاص یافت.

مرتضی بهزادفر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم در سفر مقام معظم رهبری به استان مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس اعتبارات مناسبی برای توسعه روستاها مصوب شد، به طوری که از یکهزار و ۶۳۵ پروژه این سفر، ۸۰۰ پروژه ماهیت کاملا روستایی دارد.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در این سفر پر برکت به استان مصوب و همچنین ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های عمرانی نیز به آن اضافه شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: منابع اعتباری در قالب یکهزار و ۶۳۵ پروژه و ۲۲۸ مصوبه به استان ابلاغ شد و بیشترین پروژه ها مربوط به جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، منابع آب، صنعت و معدن، حمل و نقل و عمران شهری و روستایی است.

وی گفت: ۱۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده به استان از محل ردیف سفر مقام معظم رهبری و مابقی از محل سایر ردیف های پیش بینی شده استانی و ملی است.

بهزادفر بیان کرد: قرار گرفتن این استان در ردیف ۱۰ استان برتر کشور یکی از منویات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی بود و در این زمینه مدیران باید تلاش کنند تا این امر ادامه دار باشد.

تداوم برکات سفر پس از ۱۱ سال

بهزادفر افزود: دفتر مقام معظم رهبری متعهد شده است که پروژه ها و مصوبه های سفر را تا انتها مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد تا مردم این استان از مزایای آن بهره مند شوند از این رو پیشرفت فیزیکی و مراحل اجرای مصوبه ها مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برکات سفر مقام معظم رهبری به استان پس از ۱۱ سال هنوز تداوم دارد اظهار کرد: تاکنون بیش از یکهزار و ۳۲۲ پروژه به بهره برداری رسیده است و برای سال ۱۴۰۲ هم تامین اعتبار برای اتمام و بهره برداری ۱۰ پروژه دیگر در دست بررسی است.

بهزادفر خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه های آغاز شده به طور میانگین ۹۵ درصد است و برای سایر پروژه های تامین اعتبار شده از ردیف های ملی و استانی و تعهدات معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی سابق هم میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۵ درصد است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع سفر رهبری برای اقدامات گازکشی منازل محرومان، تهیه جهیزیه، کمک موردی به مددجویان نهادهای حمایتی و کمک تامین لوازم منزل هزینه شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین از محل تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای ساخت مدرسه در مناطق محروم ۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و مدارس به بهره برداری رسیده است.

وی، گازرسانی به روستاها را از دیگر پروژه های مهم سفر مقام معظم رهبری به استان عنوان کرد و گفت: برای تقویت شبگه گاز استان، اجرای خط انتقال گاز صفی آباد-بام و اجرای خط انتقال گاز راز-غلامان ۲۷۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، این طرح با هدف تداوم و پایداری شبکه گاز و فراهم شدن گازرسانی به ۱۷ هزار و ۱۸۱ خانوار روستایی اجرا شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین برای گازرسانی به ۴۱۰ روستای باقی مانده واجد شرایط قانون استان ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتیار هزینه شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۱ به مدت هشت روز مهمان مردم خراسان شمالی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha