بیش از یک‌هزار رقبه به موقوفات آذربایجان‌غربی اضافه شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: یک‌هزار و ۷۰ رقبه در نیمه نخست امسال به موقوفات استان اضافه و تعداد رقبات وقفی استان به ۴۶ هزار و ۸۰۲ فقره رسیده است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۹۱۳ موقوفه در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی وجود دارد که مجموع درآمد سالانه آنها، ۵۳۴ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: پنج سال گذشته یکی از بهترین دوره ها در ارتقای شاخص های وقف در آذربایجان غربی بوده به طوری که در این مدت، ۱۴ هزار رقبه در استان به موقوفات اضافه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: در نیمه نخست امسال هم میزان درآمد موقوفات و امامزادگان استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

جوانبخت با بیان اینکه در حوزه اجرای نیات واقفان در سال جاری ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: این هزینه برای تامین نبات واقفان در حوزه های مذهبی، خیریه، توسعه مدارس علوم دینی و عمران مساجد صورت گرفته است.

وی در خصوص بخش مسکن اداره کل اوقاف نیز گفت: برای نهضت ملی مسکن ۱۵۳‌ هزار مترمربع از زمین‌های اوقافی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، بوکان و نقده شناسایی شده که با استفاده از این ظرفیت، برای زوج‌های کم درآمد مسکن ملی احداث می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۸ فقره سند تک برگی برای موقوفات استان اخذ شد، افزود: در ۶‌ ماهه نخست سال جاری نیز یک هزار و ۵۰‌ فقره سند تک برگی برای موقوفات استان اخذ شده است.

به گزارش ایرنا، رقبه، کوچکترین واحد شمارش املاک موقوفه را شامل می شود و واحد ملکی غیرمنقولی است که هر مکان مذهبی یا موقوفه ممکن است یک یا چند مورد از آن را دارا باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha