۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85253336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه کودک گرگان؛ جایی برای لمس عشق، شادی و زندگی

گرگان- ایرنا - غرفه کودکان در نمایشگاه کودک گرگان از پر جنب‌وجوش‌ترین مکان‌های این روزهای استان گلستان به‌شمار می‌رود، اینجا از قصه‌گویی، شعر و نمایش خلاق، رباتیک‌ و نجوم تا انواع بازی و مسابقه برای کودکان مهیاست و با حضور شادمانه کودکان می‌توان عشق و زندگی را لمس کرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه کودک یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی استان گلستان است، در یک روز بارانی با عبور از کاخ موزه گرگان و درختان سر به فلک کشیده وارد میدان تالار فخرالدین اسعدگرگانی می‌شویم و با عبور از آن کودکانی را می‌بینیم که با لباس‌های شاد رنگی به صف شده و وارد تالار فخرالدین اسعد می‌شوند.

جلو می‌رویم و گذر این فرشته های زیبای دوست‌داشتنی را از کنار بادبادک‌های زرد و آبی به نظاره می‌نشینیم.

فرش قرمزی که به استقبال این کودکان آمده و همه شادی‌کنان وارد نمایشگاه کودک می‌شوند و ایستگاه «نمایش خلاق» اولین مکانی است که همه آن‌ها به صف می‌شوند تا نمایشی زیبا و دوست داشتنی را به تماشا بنشینند و بعد از آن به ترتیب وارد غرفه‌های نقاشی، کاردستی، رباتیک و نجوم، ریاضی‌وبازی، شعرخلاق، صلح و دوستی، سفالگری و آشنایی با مفاخر می‌شوند و چه زیباست این شور، شوق و هیجان.

گویی تشنه یادگیری، شنیدن، دیدن و آشنایی هستند، آشنایی بیشتر با مکانی به اسم کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان؛ مکانی که هر غرفه‌دار زمانی‌که کودکی دوست ندارد از آن غرفه خارج شود قول می‌دهند در کانون باز هم از این نمایش‌ها و شعرهای خلاق را ارائه می‌دهند و کودکانی که دیگر خیالشان راحت است که باز هم خاله مهربان قصه‌گو را می‌بینند پا به غرفه های دیگر می‌گذارند.

نمایشگاه کودک گرگان؛ جایی برای لمس عشق، شادی و زندگی

شاهرخ که با کلاهی مزین به نقاشی و متن زیبای روز جهانی کودک است نظرم را جلب می‌کند جلو می‌روم و خودم را معرفی می‌کنم می‌گوید: "اولین جایی که اومدم کارگاه قصه‌گویی بود و من ۱۰ تا عاشق این غرفه شدم و دوست دارم بازم به اینجا بیام."

نمایشگاه کودک گرگان؛ جایی برای لمس عشق، شادی و زندگی

امیر عباس کودک خردسال دیگری که با شور و هیجان بسیاری در این نمایشگاه حضور یافته هم افزود: "داستان، قصه و نمایش را خیلی دوست دارم."

نمایشگاه کودک گرگان؛ جایی برای لمس عشق، شادی و زندگی

مانلی هم که لباس زیبای سیاه و سفیدی بر تن دارد جلو می‌آید و بیان می‌کند: "مثل دوستام همیشه داستان‌ و قصه را دوست دارم و مخصوصا قصه شنگول و منگول را می‌خوام بارها بارها گوش بدم."

نمایشگاه کودک گرگان؛ جایی برای لمس عشق، شادی و زندگی

وارد غرفه نقاشی می‌شویم که بسیاری از کودکان با اشتیاق در حال نقاشی هستند. کودک سه ساله ای با خنده‌های دلنشینش مرا به سمت خود می‌کشاند جلو می‌روم، دیانا کوچولو که با رنگ صورتی مشغول ثبت نقاشی زیبایی در دفتر روی میز است با خنده می‌گوید: من مشغول کشیدن تلویزیونم و عاشق نقاشی کشیدن هستم و دوست دارم همه چیز را نقاشی کنم.

نمایشگاه کودک گرگان؛ جایی برای لمس عشق، شادی و زندگی

جلوی غرفه شعر خلاق دختری با دوستش مشغول مشاعره است و شعری از حافظ می‌خوانند، آوا می‌گوید: غرفه شعر خلاق از هر نظر برایم قابل توجه و عالی بود چون همراه با خلاقیت بدون اینکه متوجه شوی شعرها را به خوبی یاد می‌گیری.

آرمیدا هم افزود: خیلی جای قشنگی بود و به ویژه شعر حافظ که به شکل پازل در آمده بود برای ما قابل توجه بود اول من و دوستم آوا فکر می‌کردیم قادر به تکمیل این پازل نباشیم ولی با همراهی خانم مربی این غرفه «خواستن توانستن در ذهنمان حک شد».

نمایشگاه کودک گرگان؛ جایی برای لمس عشق، شادی و زندگی

آریا که در غرفه نمایش خلاق حضور دارد هم بیان کرد: این مکان خیلی بزرگه و برای ما بزرگ بودن جایی که می‌رویم خیلی مهم است چون راحت می‌توانیم بازی و شادی کنیم.

نمایشگاه کودک گرگان؛ جایی برای لمس عشق، شادی و زندگی

ملودی که کلاه زیبایی با متن «کودکی دنیای شاد رنگی» روی سر خود داشت می‌گوید: در تک تک این غرفه ها ما بهترین ها را یاد گرفتیم ولی قصه گویی برای من جذابیت بیشتری داشت.

نمایشگاه کودک با حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در تالار فخرالدین اسعدگرگانی امسال میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha