فرماندار اهر: بانک‌ها تسهیلات تکلیفی را به موقع پرداخت کنند

تبریز- ایرنا- فرماندار اهر از مدیران بانک‌های این شهرستان خواست، تسهیلات تکلیفی را به موقع به متقاضیان پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، «ابوالفضل غنی زاده» روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های این شهرستان با بیان اینکه عمده درخواست تسهیلات از بانک ها مربوط به وام ازدواج است، افزود: پرداخت نکردن به موقع وام ها یا محدود بودن اعتبارات موجب بروز مشکل برای متقاضیان می شود بر این اساس لازم است مدیران بانک ها در این زمینه توجه ویژه ای کنند.

وی اظهار کرد: اخذ بیش از یک نفر ضامن یا سند در تسهیلات ازدواج از گلایه های مهم درخواست کنندگان وام است که از بانک ها انتظار می رود در این زمینه زیاد سخت گیری نکنند.

فرماندار اهر با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالی زایی نیز از تکالیف بانک هاست، گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغالی زایی بانک های عامل این شهرستان آن گونه که باید و شاید در زمان معین اقدام نمی کنند، اما شهرستان های همجوار در پرداخت این تسهیلات جلوتر هستند و از مدیران بانک ها انتظار می رود در پرداخت این تسهیلات تسریع یا علت عدم پرداخت آن را اعلام کنند.

غنی زاده، با بیان اینکه بانک های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی خوب همکاری می کنند، ادامه داد: با توجه به خسارت های وارده ناشی از سیل های امسال در داخل شهر به واحدهای مسکونی و لوازم خانگی از بانک ها انتظار می رود با اختصاص تسهیلات کم بهره در راستای جبران قسمتی از خسارت ها اقدام کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهر نیز در این جلسه گفت: برای مقاوم سازی ۱۷۰ واحد مسکونی روستایی این شهرستان پرونده تشکیل شده و مالکان آن ها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

هادی رحیمی با بیان اینکه با همکاری بانک های عامل برای مقاوم سازی ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی تسهیلات پرداخت شده است، افزود: تسهیلات این واحدها ۲ میلیارد ریال با سود چهار درصد و ضمانت آن ها هم به صورت زنجیره ای است.

جعفر نوری زاده، مدیر کمیته امداد امام خمینی ( ره) اهر نیز در این جلسه با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان گفت: بانک ها با این کمیته همکاری خوبی دارند و در صورت توجه ویژه آن ها، می توان میزان اعتبار اختصاص یافته را در این زمینه پرداخت کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان اهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha