ازبکستان خواستار راه حل دیپلماتیک برای حل بحران سرزمینهای اشغالی شد

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان با انتشار بیانیه ای خواستار پایان دادن سریع به رویارویی مسلحانه در سرزمین های اشغالی و اتخاذ روش دیپلماتیک برای حل بحران شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وزارت امور خارجه ازبکستان در این بیانه «تسلیت صمیمانه خود را به خانواده های کشته شدگان در ارتباط با آخرین رویدادها» ابراز و برای همه مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کرد.

در این بیانیه آمده است : وزارت امورخارجه جمهوری ازبکستان نسبت به تشدید اوضاع در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که منجر به تلفات بی شماری در میان غیرنظامیان شده و وضعیت را در سراسر خاورمیانه به طور قابل توجهی پیچیده کرده است، ابراز نگرانی جدی می کند.

ازبکستان در این بیانیه نوشته است که طرف های متخاصم همه تدابیر را برای پایان دادن سریع به رویارویی مسلحانه و حل بحران سیاسی به روش دیپلماتیک اتخاذ کنند.

تاجیکستان و قرقیزستان نیز پیشتر با انتشار بیانیه های مشابه خواستار توقف سریع جنگ در سرزمین های اشغالی شده بودند.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران سابقه نداشته و صهیونیست ها و حامیان غربی آنها را در شوک فرو برده، به طوری که تا این ساعت بیش از ۱۱۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده اند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود اقدام به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن نموده است. به حدی که در اثر این بمباران ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا بامداد امروز (سه شنبه) ۷۰۴ شهید شده اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ۴۰۰۰ نفر و تعداد زخمی های صهیونیست ها نیز از مرز ۲۷۴۱ نفر گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha