واکنش تند مجلس نمایندگان آمریکا به بیانیه انتقاد از اسرائیل

تهران- ایرنا- در پی حملات مرگبار اسرائیل به غیرنظامیان در غزه و انتقاد دو عضو مجلس نمایندگان از این جنایات، دیگر اعضای این نهاد آمریکایی انتقاد از رژیم صهیونیستی را برنتافته و بیانیه صادر شده را محکوم کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، تارنمای خبری هیل نوشت: رشیده طلیب و کوری بوش دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان که در بیانیه خود اسرائیل را رژیمی آپارتاید خوانده و خواهان پایان کمک های مالی ایالات متحده به آن شده بودند، با انتقاد دموکرات ها روبرو شدند.

طلیب در بیانیه خود گفته است: پیش از آنکه این رژیم آپارتاید شرایط خفقان‌آور و غیرانسانی را ایجاد ‌کند، برای فلسطینی ها و اسرائیلی هایی که از گذشته تا به امروز جان خود را از دست داده اند اندوهگین هستم.

وی پیش از این هم در سخنرانی در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) در صحن مجلس نمایندگان، ضمن انتقاد تند از دولت اسرائیل، قطعنامه این مجلس در حمایت از اسرائیل را محکوم کرده بود.

طلیب که دارای تبار فلسطینی است، در بیانیه خود رفع محاصره نوار غزه و پایان اشغال آن را خواستار شده است.

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان در ادامه بیانیه خود تاکید کرده است: «ناتوانی در تشخیص واقعیت خشونت آمیز زندگی در محاصره، اشغال و آپارتاید، برای هیچ کس امنیت نمی آورد. هیچ فردی، هیچ کودکی در هیچ کجا نباید رنج بکشد یا در ترس از خشونت زندگی کند. ما نمی توانیم انسانیت یکدیگر را نادیده بگیریم. تا زمانی که کشور ما بدون هیچ قید و شرطی میلیاردها دلار بودجه برای حمایت از این دولت آپارتاید فراهم می کند، چرخه دلخراش خشونت ادامه خواهد داشت».

کوری بوش نیز در بیانیه ای مشابه، هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرد و گفت که از خشونت دلشکسته است. وی همچنین خواستار پایان حمایت آمریکا از اسرائیل شد.

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان در بیانیه خود افزود: ما باید برای دستیابی به یک صلح عادلانه و پایدار، سهم خود را به منظور توقف این خشونت با پایان دادن به حمایت آمریکا از اشغال نظامی اسرائیل و آپارتاید ادا کنیم.

اما در پی صدور بیانیه این دو عضو مجلس نمایندگان، سایر اعضای این نهاد از جناح های راست و چپ به سرعت با آن مخالفت کردند.

از جمله ریچی تورس و جاش گاتایمر دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان به سرعت این بیانیه را محکوم کردند.

تورس در مصاحبه ای با پایگاه خبری متعلق به یهودیان (Jewish Insider) ضمن محکوم کردن این بیانیه، گفت: کمک ایالات متحده به اسرائیل بی قید و شرط است و باید ادامه یابد و هرگز تا این اندازه و در این شرایط حساس حیاتی نبوده است. شرم بر کسی که بزرگترین کشتار جمعی یهودیان از زمان هولوکاست را تحت عنوان «مقاومت» ستایش می کند.

گاتایمر نیز در بیانیه ای جداگانه گفت: دو تن از همکارانم علیرغم تصاویر بیشماری از کودکان، زنان، مردان و سالمندان اسرائیلی از جمله آمریکایی‌هایی که توسط حماس به قتل رسیده‌اند، از آمریکا می خواهند کمک های خود را به اسرائیل متوقف کند. چنین درخواستی آن هم در شرایطی که اسرائیلی ها در حال پاک کردن خون اعضای خانواده از محل زندگی خود هستند، ناراحت کننده است.

مایکل هرتزوگ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز در واکنش به بیانیه طلیب در حساب اکس (توئیتر سابق) خود نوشت: چقدر خون باید ریخته شود تا شما بر تعصب خود غلبه کنید و حماس را که از سوی آمریکا یک سازمان تروریستی اعلام شده، صراحتا محکوم کنید؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha