۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85253528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه تهران درگذشت دانشجوی کارشناسی ارشد مرکز تحقیقات بیوشیمی را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - دانشگاه تهران در پیامی درگذشت محسن صبوری دانشجوی کارشناسی ارشد مرکز تحقیقات بیوشیمی - بیوفیزیک این دانشگاه را تسلیت گفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در این پیام تسلیت که امروز (سه شنبه) منتشر شد، آمده است :با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم محسن صبوری دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال ۱۴۰۱ مرکز تحقیقات بیوشیمی - بیوفیزیک دانشگاه تهران بر اثر ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

دانشگاه تهران درگذشت این دانشجوی را به خانواده داغدار و دوستان و همکلاسی های وی تسلیت گفت و از پیشگاه خداوند، برای آن مرحوم آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز، صبر و اجر و سلامتی مسالت کرد.

مرکزتحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک (آی. بی. بی: IBB ) دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۴ به منظور انجام پژوهش‌های بنیادی در زمینه علوم سلولی و مولکولی و در راستای تأمین نیروی انسانی متخصص کشور و همچنین تولید و گسترش مرزهای دانش تأسیس شد.

در ابتدا، این مرکز فقط دارای یک گروه آموزشی با نام زیست شناسی سلولی و مولکولی بود که بعد از آن به سه گروه آموزشی بیوشیمی، بیوفیزیک و بیوانفورماتیک تبدیل شد. اولین دوره کارشناسی ارشد بیوشیمی و بیوفیزیک به ترتیب در سال‌های ۱۳۶۵ و ۱۳۶۹ دایر شد و در اردیبشهت ماه سال ۱۳۸۱ به دو گروه آموزشی مستقل بیوشیمی و بیوفیزیک تبدیلل شد. در سال ۱۳۸۴ دوره دکترای بیوانفورماتیک دایر شد.

اینک این مرکز شامل سه بخش بیوشیمی، بیوفیزیک و بیوانفورماتیک با مجموع ۲۰ عضو هیات علمی تمام وقت بوده که ۱۰ عضو از آنها استاد تمام و همچنین ۳۵ کارمند اداری و کارشناس در این مرکز مشغول به کار هستند. مرکز شامل ۱۷ آزمایشگاه تخصصی پیشرفته، یک آزمایشگاه تجهیزات عمومی، کتابخانه مجهز، پایگاه کامپیوتری، رستوران، گلخانه و حیوانخانه است. مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک یک مرکز تحقیقاتی پیشرفته برای تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پسا دکتری، محققان داخلی و بین المللی است.

فعالیت های ملـی و بین‌المللـی مرکز تحقیقات بیوشیمی‌ و بیوفیزیک

۱- وابسته به آکادمی علوم جهان (TWAS) در ایران

۲- کرسی‌های یونسکو در بیوشیمی و بیوفیزیک دیابت (UCIRD)

۳- نمایندگی اتحادیه بین المللی بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی (IUBMB)

۴- نمایندگی فدراسیون بیوشیمیدانان و زیست شناسان مولکولی آسیا و اقیانوسیه (FAOBMB)

۵- قطب علمی کشور در بیوترمودینامیک (CEBiotherm)

۶- دبیرخانه"انجمن بیوشیمی فیزیک ایران" (ISOBC)

۷- دبیرخانه"انجمن بیوانفورماتیک ایران" (IBIS)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha