انزجار پایتخت‌نشین‌های اسپانیا از صهیونیست‌ها: «چرا اسرائیل تحریم نمی‌شود!؟»

تهران- ایرنا- در ادامه حمایت زنجیروار مدافعان آرمان فلسطین در شهرهای مختلف جهان، مادرید پایتخت اسپانیا نیز میزبان تظاهرات صدها نفر بود که با شعار «زنده‌باد مبارزات فلسطین» مخالفت خود با «تروریسم» و «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، صدها نفر از شهروندان اسپانیایی، در پوئرتا دل سول (Puerta del Sol) مادرید گرد هم آمدند تا حمایت خود از فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را ابراز کنند.

پرچم‌های متعدد فلسطین در حالی در مقابل مقر دولت ایالتی مادرید (Casa de Correos) به اهتزاز درآمدند که این ساختمان دولتی در همبستگی با رژیم اسرائیل به رنگ پرچم رژیم صهیونیستی درآمده بود.

«از رودخانه تا دریا، فلسطین پیروز خواهد شد»، «جنگ نیست، نسل‌کشی است» یا «کجا هستند؟ دیده نمی‌شوند، تحریم‌ها علیه اسرائیل» از جمله فریادها و شعارهایی بودند که بی وقفه از معترضانی که پارچه‌نوشته‌های مختلف در دست داشتند، شنیده می‌شد.

بسیاری از حاضران در این تجمع، به ویژه جوانان و برخی از زنان، روسری‌های فلسطینی پوشیده بودند و برخی دیگر با پرچم فلسطین روی صورت‌های خود را پوشانده بودند.

از نکات جالب توجه تظاهرات مادرید، حضور سیاستمداران مختلف بود. با توجه به اینکه تجمع پایتخت اسپانیا با فراخوان احزاب چپ (در قالب ائتلاف سومار/ Sumar) و سازمان‌های مختلف شهروندی فلسطینی برگزار شد، بنابراین هواداران این تشکل‌ها نیز حضور داشتند.

انزجار پایتخت‌نشین‌های اسپانیا از صهیونیست‌ها: «چرا اسرائیل تحریم نمی‌شود!؟»

ایسا سِرا (Isa Serra) سخنگوی حزب چپگرای پودِموس (Podemos) از جمله حاضران در این تظاهرات بود که ساعاتی قبل از حضور در تجمع، در یک نشست مطبوعاتی، موضع جامعه بین‌الملل در برابر مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را به نفع این رژیم، «ریاکارانه» توصیف کرده بود. «سکوت در برابر تروریسم» ی که اسرائیل علیه ملت فلسطین اعمال می‌کند، از دیگر انتقادهای این سیاستمدار اسپانیایی بود.

پیش از مادرید، حدود ۴۰۰ نفر در بارسلونای ایالت کاتالونیا تحت سازماندهی جامعه فلسطینی کاتالونیا (Comunidad Palestina de Catalunya) و ائتلاف موسوم به «همدستی با اسرائیل بس است» (Bastante Complicidad con Israel/ این ائتلاف از ۱۶ نهاد جامعه مدنی کاتالونیا تشکیل شده است) با شعار «علیه آپارتاید و پاکسازی نژادی در فلسطین» تجمع کرده بودند.

اسپانیا یکی از کشورهایی است که به دنبال حمله غافلگیرکننده نیروهای مقاومت علیه اشغالگران رژیم صهیونیستی، شاهد تجمع و فریاد اعتراض حامیان ملت فلسطین بود.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه‌جانبه و گسترده خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که با تلفات گسترده برای صهیونیست ها، در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و رژیم صهیونیستی را در شوک فرو برده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha