۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85253618
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ میلیارد کیلو وات انرژی الکتریکی در کرمانشاه تولید شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: بیش از ۲ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در ۶ ماه اول امسال در نیروگاه‌های بیستون و اسلام‌آباد غرب تولید شد.

«مسعود میرزا عسگری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان برق تولیدی بیش از یک میلیارد و ۷۶۸ میلیون کیلووات ساعت در نیروگاه حرارتی بیستون و بیش از ۳۰۴ میلیون کیلووات ساعت در نیروگاه گازی اسلام آباد غرب تولید شد.

وی اظهار کرد: در مجموع یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون کیلووات ساعت از برق تولیدی در نیروگاههای بیستون و اسلام آباد غرب به شبکه سراسری تزریق شده که سهم نیروگاه بیستون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون با بیان اینکه این شرکت، ۲ درصد از تامین برق شبکه سراسری کشور را برعهده دارد، تصریح کرد: نیروگاه حرارتی بیستون با ظرفیت تولیدی ۶۴۰ مگاوات و نیروگاه گازی اسلام آباد غرب نیز با ۱۰۰ مگاوات تولید برق، زیر پوشش شرکت مدیریت تولید برق بیستون قرار دارند.

میرزاعسکری گفت: این نیروگاه‌ها در مجموع با ۷۴۰ مگاوات ساعت ظرفیت تولید، در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور، نقش مهمی را عهده دار است.

به گزارش ایرنا؛ نیروگاه حرارتی بیستون دارای ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی است که در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و درامتداد این مرزها نیز ۲ مرز رسمی و ۶ بازارچه مرزی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha