سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که افزایش ابر، بارش باران و وزش باد به همراه دارد، جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود این سامانه، از امروز در برخی مناطق جنوب استان شاهد بارش خفیف باران خواهیم بود و از امشب این سامانه تقویت شده و بارش ها در شهرستان های غربی از جمله اشنویه و پیرانشهر بیشتر از مناطق شرقی استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: این سامانه تا روز چهارشنبه به فعالیت خود در منطقه ادامه می دهد و با خروج آن تا پایان هفته دمای هوا بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: ورود این سامانه تاکنون بارش های خفیف در استان با خود به همراه داشت که بیشترین مقدار آن در پلدشت پنج دهم میلی متر و پیرانشهر و ماکو در حدود ۲ دهم میلی متر ثبت شده است.

محمدپور اظهار کرد: در شبانه روز گذشته مهاباد و ارومیه با حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهرها و چالدران با حداقل دمای هفت درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود، در این مدت حداقل دمای هوا در مهاباد به ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی با اشاره به مجموع بارش های پاییزی در مهاباد گفت: در سال آبی جاری تاکنون ۱۱ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha