پروانه استاندارد برای تولید سیلندرهای کامپوزیتی چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز استاندارد برای ساخت واحد تولید سیلندرهای کامپوزیتی که در استان ۳۵ میلیون یورو از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و هزینه شده است، از سوی این اداره کل صادر شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی پژوهش روز سه‌شنبه به‌مناسبت روز جهانی و هفته ملی استاندارد در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از واحد تولید سیلندرهای کامپوزیتی سی. ان. جی. (CNG) از جنس کربن و با مقاومت بالاتر و استانداردتر ۴۵۰ نفر در نیمه دوم سال‌جاری مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: صدور پروانه استاندارد این طرح از ۱۰ سال قبل راکد مانده بود که با پیگیری‌های انجام شده در یک‌سال اخیر پیگیرهای صدور این پروانه انجام شد.

پژوهش تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری با تکمیل و بهره‌برداری از واحد تولید سیلندرهای کامپوزیتی سی. ان. جی. (CNG) به‌عنوان تنها واحد تولیدی خاورمیانه و پنجمین واحد جهان در تولید این محصول استاندارد به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: واحد تولید سیلندرهای کامپوزیتی سی. ان. جی. (CNG) موظف شد تا تمامی محصولات اولیه خود را از گمرک چهارمحال و بختیاری وارد کند.

پروانه استاندارد برای تولید سیلندرهای کامپوزیتی چهارمحال و بختیاری صادر شد

صدور ۲۹ پروانه حلال مواد غذایی

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون ۲۹ پروانه حلال برای واحدهای تولیدی استان صادر شده است و این استان توانست با صدور ۱۲ درصد از پروانه‌های حلال واحدهای تولیدی کشور رتبه برتر کشور را کسب کند.

پژوهش صدور پروانه حلال برای تمامی واحدهای تولیدی را ضروری اعلام و تاکید کرد: صدور این در افزایش صادرات محصولات تولیدی به کشورهای خارجی، افزایش چرخه مالی و ارزآوری تاثیر مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری همچنین رتبه دهم استان‌های کشور در جایزه ملی کیفیت واحدهای تولیدی را به خود اختصاص داده است.

پروانه استاندارد برای تولید سیلندرهای کامپوزیتی چهارمحال و بختیاری صادر شد

هفته استاندارد و ضرورت آگاهی بخشی درباره استانداردها

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت روز جهانی و هفته ملی استاندارد در استان یادآور شد: هفته استاندارد در ایران ۱۵ تا ۲۲ مهرماه هر سال است اما برنامه‌های این هفته در سال‌جاری به‌علت برنامه‌ریزی‌های ملی از ۲۲ تا ۲۷ ماه جاری برگزار می‌شود.

وی گفت: به‌همین مناسبت شنبه با عنوان «استاندارد مردمی، رشد تولید کیفیت‌محور»، روز یکشنبه «استاندارد مردمی، مشارکت مؤثر همه ذی‌نفعان»، روز دوشنبه «استاندارد مردمی، کالا و خدمات حلال»، روز سه‌شنبه «استاندارد مردمی، مرجعیت فنی منطقه‌ای»، روز چهارشنبه «استاندارد مردمی، اعتبارنامه و نشان محصول ایرانی»، روز پنجشنبه «استاندارد مردمی، پیشران اقتصاد و تسهیل تجارت» و روز جمعه «استاندارد مردمی، راهبری کیفیت در جهان اسلام» نام‌گذاری شده است.

پژوهش تاکید کرد: روز جمعه هفته جاری آزمون کارشناسی رسمی استاندارد با حضور ۵۳ داوطلب شامل ۲۴ کارشناس مرد و ۲۹ کارشناس خانم همزمان با سراسر کشور در جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: مردم می‌توانند تخلف‌های مرتبط با حوزه استاندارد را از طریق شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ اطلاع‌رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی و رسیدگی شود.

پروانه استاندارد برای تولید سیلندرهای کامپوزیتی چهارمحال و بختیاری صادر شد

بررسی علت وجود بوی نامطبوع در برخی از نقاط شهرکرد

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری به درخواست‌های تعدادی از مردم شهرکرد از این اداره‌کل برای بررسی علت بوی نامطبوع یکی کارخانه‌های تولیدی در شهرک صنعتی اشاره و تصریح کرد: این مساله از طریق اداره‌کل استاندارد استان بررسی و پیگیری موضوع از طریق مکاتبه به اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان و دادستانی مرکز استان اعلام شد و به‌دنبال این پیگیری در بازدید از واحدهای تولیدی، برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه دستور موکد صادر شد.

پژوهش با اشاره به پیگیری جدی اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از کم‌فروشی و لزوم خالص‌فروشی به‌ویژه در شیرینی‌فروشی‌های استان اظهار داشت: در این راستا تاکنون اتاق اصناف شهرستان شهرکرد و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را نداشته‌اند.

وی با اشاره به دریافت نمونه‌های اتفاقی از کالاهای تولیدی در برخی کارخانه‌های چهارمحال و بختیاری گفت: اداره‌کل استاندارد استان این کالاها را بررسی و متخلفان در تولید را به اداره‌کل تعزیرات حکومتی معرفی مرد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این اداره‌کل برای سوراخ کردن پلاستیک‌های مرغ از سوی کشتارگاه‌ها با هدف خروج خونابه به‌منظور خالص‌فروشی این محصول را در دستور کار قرار داده است که پس از شیرینی‌فروشی‌ها عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم استاندارد بودن آسانسور در تمامی ساختمان‌ها افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند استاندارد آسانسور را دریافت کنند و در این راستا به‌زودی آسانسور دستگاه‌های اجرایی بدون استاندارد پلمب می‌شود.

پژوهش تصریح کرد: در یک‌سال اخیر ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات دانش‌بنیان برای تجهیز آزمایشگاه‌های استاندارد چهارمحال و بختیاری تامین و هزینه شده است.

وی با اشاره به شناسایی و معرفی ۱۰ دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری به‌عنوان همیاران استاندارد در استان یادآور شد: اجرای طرح معرفی و رعایت استاندارد از مهدهای کودک و مدرسه‌های آغاز می‌شود.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان توانسته رتبه دوم در برنامه‌های تکلیفی سازمان استاندار ایران را به خود اختصاص دهد و در جشنواره شهید رجایی استان به‌عنوان دستگاه اجرایی برتر معرفی شود.

وی گفت: مجوز راه‌اندازی نمایندگی استاندارد شهرستان بروجن از سال ۱۳۹۱ یعنی ۱۱ سال قبل صادر شده اما راکد مانده بود که این مهم در سال‌جاری انجام شده است و پایان هفته جاری راه‌اندازی می‌شود.

پژوهش تاکید کرد: با توجه به استقرار افزون‌بر ۴۰ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن و قرارگیری این شهرستان در مسیر شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد راه‌اندازی نمایندگی استاندارد در بروجن منجر به تسریع در امور مرتبط با استاندارد خواهد شد.

وی افزود: ملموس کردن استاندارد در زندگی مردم برای ارتقای بهداشت، کیفیت و امنیت جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان استاندارد ایران در سطح ملی و استانی است.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از آزمایشگاه استاندارد استان بازدید کردند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha