مهمترین اولویت امروز تربیت نیرو در تراز انقلاب اسلامی است

رشت - ایرنا - رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: مهمترین اولویت امروز ما تربیت نیروهایی متعهد در سطح و تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا اسدی ارجمندی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اصحاب رسانه اظهار کرد: معاونت نظارت و ارزشیابی عقیدتی، سیاسی در این بخش فعال است تا نیروهایی که در کنار مردم هستند، از آسیب های احتمالی دور نگه داشته شوند و بر کار آنان نیز نظارت می شود.

وی افزود: همچنین معاونت تربیت و آموزش از محورهای مهم و فعال حوزه عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی است که به نیروهایی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند از طریق برپایی کلاس های اخلاقی و استفاده از اساتید مجرب مشاوره داده می شود.

وی ادامه داد: همچنین حضور یک روحانی در کلانتری ها به عنوان مشاور مذهبی از دیگر فعالیت‌های این معاونت است که در استان گیلان نیز بیش از ۴۰ روحانی در این بخش حضور دارند اما با این وجود با کمبود روحانی در کلانتری ها و پاسگاه ها برای مشاوره مواجهیم.

رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان به دیگر فعالیت‌های این حوزه اشاره و اضافه کرد: در حوزه تربیت و آموزش به خصوص آموزش قرآن کریم تا کنون در استان اقدامات مناسبی انجام شده و سال گذشته ۱۴ نیرو به همراه خانوده‌هایشان در هفت مرحله به صورت کاروانی عازم عتبات عالیات شدند و امسال نیز تاکنون چهار کاروان از پرسنل نیروهای انتظامی به همراه خانوده به این سفر معنوی اعزام شده اند.

حجت الاسلام اسدی ارجمندی بیان کرد: معاونت‌های سیاسی، فرهنگی و امور خانواده و معاونت تبلیغات از دیگر بخش های حوزه عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی است که در زمینه های بصیرت افزایی در مسائل روز، برپایی اردوهای بصیرتی برای خانواده ها و نیز ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده به جامعه انجام وظیفه می کنند.

وی به درخشش پرسنل نیروی انتظامی در مسابقات قرآنی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات معاونت تبلیغات، برگزای مسابقات قرآنی است که در این راستا امسال ۶ گیلانی در مسابقات قرآنی پرسنل نیروهای نظامی کشور حائز مقام و رتبه شدند.

وی در خاتمه به مهمترین برنامه های این حوزه در هفته نیروی انتظامی در سطح استان اشاره کرد و گفت: بازدید از خانوده شهدا، برپایی محفل انس با قرآن، حضور پرسنل نیروی انتظامی در گلزار شهدای رشت و تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس شهدا و گلباران مزار شهدا، دیدار با علما و نماینده ولی فقیه در گیلان و نیز ارائه مشاوره های مذهبی و فرهنگی از جمله این برنامه ها بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha