مبانی پدافند غیرعامل سدی مقابل دشمنان در ایجاد نارضایتی اجتماعی است

سمنان- ایرنا- معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل گفت: دشمن با راهکارهای مختلف به دنبال ایجاد نارضایتی اجتماعی و فاصله‌افکنی بین مردم و دولت است و رعایت دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل و پیشگیری از بروز مشکل راه ایستادگی مقابل دشمنان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم علی ملک روز سه‌شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل نقطه عطف در تاریخ دفاعی و نظامی کشور است که ضمانت اجرایی برای توسعه پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های حیاتی جامعه است.

وی تاکیدکرد: در تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، جرم‌انگاری در مسائل مختلف انجام شده و با افراد خاطی و ترک فعل‌ها برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: جرم‌انگاری رعایت ملاحظات پدافندی برای اولین بار در کشور و ایجاد ضمانت اجرای دستورالعمل‌های پدافندی از مزایای تصویب و ابلاغ قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل با همراهی رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سازمان پدافند غیرعامل که دارای شخصیت حقوقی مستقل است، از ستاد کل نیروهای مسلح پیروی می‌کند و قرار است از آمادگی دستگاه‌های اجرایی کشور در برابر «تهدیدهای جدید» اطمینان حاصل کند.

سازمان پدافند غیرعامل «سیاست‌گذاری، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، مقاوم‌سازی زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور، آسان‌تر شدن مدیریت بحران در برابر انواع سلاح‌های نامتعارف همچون هسته‌ای، الکترونیکی و سایبری» را دنبال می‌کند.

ضرورت آموزش‌های عمومی و تخصصی در پدافند غیرعامل

ملک با بیان اینکه دستگاه‌ها نسبت به حملات سایبری هوشیار باشند، تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی و یا حتی هر یک از واحدهای صنعتی برای خود کمیته پدافند غیرعامل تشکیل دهند و راهبردهای مدیریت و مقابله با شرایط اضطراری را بررسی کنند.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل گفت: آموزش عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل نقشی مهم در مدیریت و پیشگیری بحران دارد و باید این مهم مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: برای هر واحد شیمیایی آموزش تخصصی و مهارت‌محور به منظور رعایت اصول پدافند غیرعامل مورد توجه باشد.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل گفت: طوفان الاقصی یک پیروزی بزرگ و گامی موثر در نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

درآمدزایی ۶۰ هزار میلیارد ریالی سالانه پسته استان سمنان و ضرورت توجه به امنیت غذایی

استاندار سمنان گفت: سالانه ۱۲۵ هزار تن انگور در استان برداشت و پسته به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال تولید می‌شود.

سیدمحمدرضا هاشمی در این نشست افزود: ۹ درصد زردآلوی کشور در استان سمنان تولید می‌شود و این آمارها نشاندهنده ضرورت رعایت اصول پدافندغیرعامل در بخش‌های مختلف به ویژه امنیت غذایی و زیست محیطی است.

وی با اشاره به اینکه امنیت اتفاقی نیست و امنیت استان سمنان مدیون مردم و اشراف اطلاعاتی است، افزود: جلوگیری از حملات نرم‌افزاری و فضای سایبری در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه باشد.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، گفت: در ایجاد مسکن مهر و جانمایی زمین برای ساخت خانه و واحدهای صنعتی، پیوست پدافندی مورد توجه باشد.

استاندار سمنان گفت: جهاد تبیین در بخش پدافند غیرعامل در استان خوب کار شده است و انتظار می‌رود این راهبرد به منظور تسهیل دسترسی مردم به مدیران مورد توجه دیگر دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی اضافه کرد: طوفان الاقصی پاسخی به بیش از ۸۰ سال ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی است و پیروزی بزرگ برای حماس و جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

استاندار سمنان بیان کرد: امید می‌رود طوفان الاقصی مقدمه‌ای بر نابودی رژیم غاصب اسرائیل باشد.

فعالیت ۳۷۴ واحد صنعتی شیمیایی شناسنامه‌دار در استان سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: ۳۷۴ واحد صنعتی شیمیایی در استان فعالیت دارند و برای تمامی واحدهای تولیدی استان سمنان شناسنامه تدوین شده است.

اسماعیل طحان ناساری در این نشست افزود: در صورت بروز مشکل و تهدید پدافندغیرعامل برای هریک از واحدهای صنعتی شیمیایی استان سمنان، متناسب با شناسنامه عمل خواهد شد.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، ۴۵۰ عنوان برنامه برای نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در استان برنامه‌ریزی شد که برگزاری رزمایش و دوره‌های آموزشی از جمله برنامه‌ها است.

وی افزود: مجوز نمایش موقعیت تماس‌گیرنده با تلفن ثابت برای اورژانس اخذ و پیگیری نمایش موقعیت در صورت تماس با تلفن همراه در دست پیگیری است.

گرمسار صنعتی‌ترین شهرستان استان سمنان نیازمند افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی

فرماندار گرمسار گفت: گرمسار صنعتی‌ترین شهرستان استان سمنان است که شناسنامه پدافند غیرعامل برای تمامی واحدهای صنعتی مستقر در گرمسار تهیه شده است.

رضا خانی با اشاره به استقرار واحدهای صنعتی شیمیایی در شهرک صنعتی فجر گرمسار، تصریح کرد: ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی با همراهی سازمان همیاری و اعتبارات ملی یک ضرورت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha