پیشنهاد اکران مشترک و برگزاری هفته فیلم در اندونزی

تهران- ایرنا- دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در دیدار با سفیر اندونزی در ایران پیشنهاد اکران فیلم‌های ایرانی و برگزاری هفته فیلم ایران در اندونزی را مطرح کرد.

به گزارش ایرنا از ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مجید زین‌العابدین در نشست مشترک با سفیر اندونزی گفت: سینما عرصه تعاملات فرهنگی و دیپلماسی عمومی است و فیلمسازان می توانند با زبان تصویر، با همه مردم دنیا صحبت کنند.

سفیر اندونزی نیز که برای تماشای فیلم «سرسخت» محصول کشورش در بخش بین‌الملل، به اصفهان سفر کرده است، گفت: من از دیدن این فیلم احساساتی شدم. پس از تماشای فیلم «سرسخت» به مفهوم انسانیت می‌رسیم. این فیلم نشان می‌دهد که الگوهای فرهنگی، تمدنی و ادبی مردم اندونزی برای برخورد با جامعه معلولان چگونه است.

رونی پراستیویولیا نتورو افزود: امیدوارم پخش این فیلم باعث ارتقا پیدا کردن روابط فرهنگی در میان دو کشور شود. بسیار خوشحالم که کارگردان و تهیه‌کنندگان این فیلم، اثر خود را به جشنواره ارسال کردند و امیدوارم همکاری‌های میان دو کشور ادامه دار باشد.

در ادامه دبیر جشنواره سی و پنجم از سفیر کشور اندونزی دعوت کرد تا تعدادی از فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره را تماشا کنند.

پیشنهاد اکران مشترک و برگزاری هفته فیلم در اندونزی
رونی پراستیویولیا نتورو - سفیر اندونزی در ایران

در پایان این نشست که آنگی فریسکا کارگردان اندونزیایی نیز به همراه سفیر کشورش حضور داشت، فیلمشناخت جشنواره سی و پنجم به سفیر اندونزی اهدا شد.

به گزارش ایرنا، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۱۴ مهرماه با آیین افتتاحیه در اصفهان، فعالیت خود را آغاز کرد و نمایش فیلم‌ها نیز از ۱۵ مهر (هفتم اکتبر) آغاز شده است. این جشنواره تا بیستم مهر (۱۲ اکتبر) ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha