مجوز ایجاد مجتمع ویژه اقتصادی در استان مرکزی اخذ شد 

اراک - ایرنا - رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مجوز ایجاد تشکیلات مجتمع ویژه اقتصادی در این استان برای نخستین‌بار در کشور توسط دادگستری اخذ شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام «عبدالمهدی موسوی» روز سه‌شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، افزود: با دستور رییس قوه قضاییه و در راستای تخصصی و تفکیک شدن دعاوی، ‌خواسته‌ها و نیز تفکیک جرایم خاص از غیر مهم، با تشکیل مجتمع اقتصادی در این استان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور، موافقت شد.

وی بیان کرد: مقرر شد پس از فراهم شدن زیرساخت‌ها، این مجتمع تخصصی در مرکز استان راه‌اندازی شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در استان خلاء مجتمع تخصصی ویژه واحدهای تولیدی و صنعتی احساس شد و ایجاد آن نقش موثری در حل مشکلات امور صنایع و کارگری دارد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در کنار تخصصی بودن دعاوی، لازم است تا مکان رسیدگی هم تخصصی باشد و فعالیت‌هایی مانند مصالحه، سازش و نشست‌های اقتصاد مقاومتی نیز در این مجتمع انجام شود.

وی بیان کرد: برای شکل‌گیری این مجتمع، لازم است تا زیرساخت‌ها ایجاد و از ظرفیت بخش خصوصی و حاکمیتی کمک گرفته شود تا مجتمع در شان اقتصادی بودن استان راه‌اندازی شود.

در این نشست مشکلات مختلف اداری، قانونی و کارشناسی سه واحد صنعتی و تولیدی استان مرکزی بررسی و راهکارهای لازم اتخاذ شد.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha