گذر فرهنگ و موسیقی آیینی به خیابان کمال الملک تهران می‌رود 

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۲ تهران با تاکید بر توسعه فضاهای فرهنگی از ایجاد گذر فرهنگ و موسیقی آیینی در خیابان کمال الملک پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، وحیدرضا انارکی محمدی روز سه‌شنبه در دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت و بسترهای قابل تعمیم و مناسب در خصوص میزبانی جشنواره‌ها و نمایشگاهی در این منطقه گفت: وجود بناهای تاریخی و تاثیر گذار مانند پارک شهر بعنوان قدیمی ترین بوستان پایتخت و بافت‌های محلی آسیب دیده‌ای که با میزبانی جشنواره و نمایشگاه‌ه برهه‌ای و فصلی، این امکان را بوجود می‌آورد که علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی، جذابیت‌های ویژه بر تردد شهروندان و بازدید از سایر نقاط خاص گردشگری این منطقه را فراهم آورد.

وی از میزبانی طرح‌های موفق برگزار شده در این منطقه با اشاره به برگزاری جشن بزرگ روز کودک در هفته تهران در پارک شهر افزود: روزانه طیف زیادی از دانش آموزان و محصلین از طریق مدارس و همراهی خانواده‌ها با فرزندان برای دیدن و بهره مندی از فضای مناسبی که بوجود آورده مراجعه دارند که برگزاری جشنواره‌های تخصصی و بومی محلی نیز می‌تواند از استقبال خوب مردم مواجه شود.

گذر فرهنگ و موسیقی آیینی به خیابان کمال الملک تهران می‌رود 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز در این دیدار گفت: تاثیر بافت اصیل منطقه ۱۲ ضریب نفوذ کم نظیری در فرهنگ سازی ایرانی اسلامی دارد

سید مجید امامی در خصوص ظرفیت‌های فراوان منطقه ۱۲ برای توسعه و ضریب نفوذ پذیری بالا در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در حوزه جشنواره‌های نمایشگاهی لباس و موسیقی نکاتی بیان شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد موضوع اجرای گذر فرهنگی و نماسازی محیطی بر اساس تاریخ ایران کهن و معرفی مشاهیر و مفاخر حوزه‌های هنری و فرهنگی در محدوده وزارتخانه طرح‌هایی ارائه داد و آمادگی کامل برای همکاری و هماهنگی در این خصوص را به شهردار منطقه ۱۲ اعلام کرد.

وی از تجربیات موفق در این خصوص در مراکز نمایشگاهی برج میلاد روی داده اشاره کرد و خواستار اجرای بزرگتر و موثر تر طرح‌های فرهنگی در دل بافت قلب تهران شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha