معاون سازمان پدافند غیرعامل: سطح‌بندی مراکز پرخطر به‌روز رسانی می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل گفت: سطح‌بندی مراکز پرخطر و دارای اهمیت در نقاط مختلف کشور انجام شد و امسال سطح‌بندی‌ها به منظور تقویت آمادگی مقابله با تهدید احتمالی و صیانت از مردم به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم علی ملک روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: تهدیدات همواره پویا و متغیر همراه با مخاطرات جدید است و بر همین پایه به روز رسانی دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل باید متناسب با تهدیدها به صورت سالانه و حتی ماهانه به روزسانی شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از استان‌ها از جمله سمنان برای واحدهای دارای مخاطره شناسنامه تهیه شده تا در صورت بروز تهدید، متناسب با دستورالعمل‌های پدافندی اقدام شود.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل در زمینه حفاظت از جان مردم و حفاظت فیزیکی و مراقبتی از تجهیزات و زیرساخت های حساس جامعه در مقابل تهدیدات احتمالی دشمن گام برمی‌دارد و رعایت دستورالعمل‌های پدافندی موجب دفع تهدید می‌شود.

ملک تاکید کرد: خروج مراکز خطردار از شهرها و استقرار در خارج از شهر و تمرکز جمعیتی، سیاست کلی پدافند غیرعامل است.

وی اضافه کرد: اگر بر حسب ضرورت قرار بر این است که یک مرکز خطردار در شهر بماند، باید الزامات ایمن سازی و دستورالعمل‌های پدافندی را رعایت کند.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، گفت: تصویب این قانون ضمانت اجرایی برای توسعه پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های حیاتی جامعه است.

سازمان پدافند غیرعامل که دارای جایگاه حقوقی مستقل است، از ستاد کل نیروهای مسلح پیروی می‌کند و قرار است از آمادگی دستگاه‌های اجرایی کشور در مقابل «تهدیدهای جدید» اطمینان حاصل کند.

در قانون آمده که این سازمان هدف‌هایی مانند «سیاست‌گذاری، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، مقاوم‌سازی زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور، آسان‌تر شدن مدیریت بحران در برابر انواع سلاح‌های نامتعارف همچون هسته‌ای، الکترونیکی و سایبری» را دنبال می‌کند.

با اجرای قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، کارگروه پدافند غیرعامل کشور هم به ریاست رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد می‌شود؛ این کارگروه بالاترین مرجع تصمیم گیری در زمینه پدافند غیرعامل است که همه دستگاه‌های لشگری، دولتی و عمومی غیردولتی باید تصمیم‌های آن را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل به منظور شرکت در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان و بازدید از واحدهای صنعتی به این استان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha