پیروز واقعی جنگ مقاومت است/ اهداف طرح ادعای غیرفلسطینی بودن عملیات طوفان الاقصی

تهران-ایرنا- سفیر پیشین ایران در لبنان، هدف از طرح ادعای غیرفلسطینی بودن، عملیات اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین، را تخفیف عملیات شگفت‌انگیز مقاومت دانست و گفت: در صفحه جدید منطقه فلسطین پیروز واقعی جنگ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی ایرنا، چهار روز پس از آغاز عملیات، گسترده، پیچیده طوفان‌الاقصی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، برخی رسانه‌های خبری اسرائیل و لابی‌های صهیونیستی مدعی دخالت و حضور برخی کشورها از جمله ایران در این جنگ هستند.

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، در واکنش به این ادعاها فرمودند: «ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎بوسیم اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند .این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. اقدام شجاعانه و در عین حال فداکارانه‌ی فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدت آن افزایش پیدا کرده بود. مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است.»

«مسعود ادریسی» سفیر پیشین ایران در لبنان درباره این تقلای غرب به منظور کشاندن پای ایران به جنگ غزه به خبرنگار ایرنا گفت: ادعای غرب درباره حضور ایران در جنگ غزه به دو علت انجام می‌شود؛ هدف اول این است که اعلام کنند مقاومت به تنهایی توان دفاع از خود و انجام چنین عملیات شگفت‌انگیزی را ندارد تا کار بزرگ گروه‌های مقاومت فلسطین را کوچک نشان دهند.

وی افزود: هدف دوم این است که ایران را درگیر این مسائل کرده و با اتهام‌زنی به تهران اهداف خود را در شورای امنیت سازمان ملل و دیگر مجامع پیگیری کنند و یا حرکت‌های ضدایرانی انجام دهند.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه مهمترین راه ناکام گذاشتن این توطئه‌ علیه جمهوری اسلامی را هوشیاری مسئولان دانست و گفت: منطقه وارد صحنه جدیدی شده است که پس از فرونشستن آوار جنگ مشخص خواهد شد که مقاومت پیروز قطعی و واقعی این جنگ است.

ادریسی درباره آینده موضوع عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، پس از رویدادهای اخیر هم تأکید کرد: قطعا روند عادی‌سازی بسیار کُند شده و فرایند آن به تأخیر خواهد افتاد. کشورهایی که در پی عادی‌سازی بودند، با چالش‌هایی چون پاسخگویی به افکار عمومی جهان و مردم کشور خود روبرو می‌شوند که سبب خواهد شد عادی‌سازی به راحتی انجام نشود و اگر نگوییم کامل از بین رفته اما روند آن بسیار کند شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha