رییس کل دادگستری همدان: بستر رودخانه عباس‌آباد تا ۲۰ روز آینده آزادسازی شود

همدان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان همدان گفت: بستر رودخانه عباس آباد که مطالعات آن پایان یافته است باید هرچه سریعتر و تا ۲۰ روز آینده آزادسازی شود.

به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، «محمدرضا عدالتخواه» در شورای حفظ حقوق بیت‌المال با بیان اینکه استان همدان در صدور اسناد مالکیت حدنگار پیشرو است افزود: با توجه به آمارهای اعلامی از سوی متولیان امر، این استان در صدور اسناد مالکیت حدنگار اقدامات در خور توجهی انجام داده است.

وی ادامه داد: طبق آمار اعلامی از سوی متولیان امر برای تمامی اراضی ملی و مراتع استان، قانون حد نگار (کاداستر) و برای بیش از ۹۳ درصد مساکن روستایی اجرایی شده است.

این مقام قضایی اظهار کرد: اجرای کامل این قانون می تواند در دعاوی حقوقی سبب سرعت در روند رسیدگی به پرونده ها و حتی کاهش پرونده های ورودی به مراجع قضایی باشد.

دادستان همدان نیز گفت: از سال ۱۳۹۹ تاکنون جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس آباد و دیگر رودخانه ها از سوی این دادستانی انجام شده است.

حسن خانجانی موقر تصریح کرد: در حال حاضر با پیگیرهای انجام شده، طرح مطالعاتی آزادسازی سازی رودخانه مدتی است به اتمام رسیده و به شکایت وارده در کمیسیون ماده ۳ هم رسیدگی شده است.

وی افزود: هم اکنون فرصت آن است تا شرکت آب منطقه ای طبق وعده های داده شده مرحله نخست پروژه آزادسازی رودخانه عباس آباد را مطابق با قانون هرچه سریعتر عملیاتی کند.

خانجانی موقر گفت: به منظور اجابت خواسته های به حق مردم نیز سابق بر این برای جداسازی و جلوگیری از ورود فاضلاب به درون رودخانه ها، مکاتباتی با ادارات مربوطه انجام شده و در این زمینه با هرگونه ترک فعل مسوولان به جد برخورد می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha