وزیر صهیونیست: روزهای سختی داریم/فرار پزشکان و پرستاران از مراکز درمانی

تهران-ایرنا- وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «روزهای سختی را می‌گذرانیم»، خواستار پیوستن احزاب مخالف به کابینه موسوم به «کابینه جنگ» شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «یاریو لوین» که در آستانه نشست سران ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی صحبت می کرد، گفت: روزهای سختی را می گذرانیم.

وی خواستار تشکیل کابینه موسوم به «کابینه جنگ» با حضور همه احزاب رژیم اسراییل شد.

این مقام صهیونیست با اشاره به رایزنی های انجام شده با احزاب مخالف، پیش بینی کرد که حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس» در پایان نشست امروز، به کابینه حاکم بپیوندد.

«لوین» گفت: سران ائتلاف حاکم قرار است امروز دیدار کرده و درباره پیوستن حزب «اتحاد» به کابینه تصمیم بگیرند.

این در حالی است که جنگ غزه هم نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و رهبر حزب چپ‌گرای «یش‌عتید» روز گذشته، حضور در «کابینه جنگ» را منوط به اخراج رهبران دو حزب افراطی راست‌گرا کرد.

حزب «اتحاد» نیز اعلام کرد که به شرطی آماده پیوستن به کابینه موسوم به «کابینه جنگ» است که لایحه تغییرات قضائی مورد نظر کابینه «بنیامین نتانیاهو» متوقف شود.

حزب گانتس همچنین اعلام کرد که به شرطی به کابینه نتانیاهو خواهد پیوست که در دوره تشکیل «کابینه جنگ»، کنست اجازه تصویب هیچ قانونی به جز قوانین مربوط به جنگ را نداشته باشد.

نتانیاهو روز شنبه اعلام کرده بود که به حزب «اتحاد» و حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» پیشنهاد حضور در کابینه را داده اما مذاکرات در این باره پیشرفت چندانی نداشته است.

حزب «یائیر لاپید» در پاسخ به پیشنهاد نتانیاهو اعلام کرد که تا زمانی که احزاب تندرو «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر» و حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» در کابینه نتانیاهو حضور دارند، به این کابینه نخواهد پیوست.

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» هم کمک به کابینه حاکم بدون گرفتن امتیاز را رد کرد و گفت: نتانیاهو فقط دنبال از بین بردن حماس است و این کافی نیست.

از طرف دیگر، بن‌گویر نیز با رد شریک شدن دیگر احزاب در کابینه، گفت: زمانی با تشکیل «کابینه وحدت» موافقت می کنم که فقط برای مقابله با حماس تشکیل شده باشد.

از طرف دیگر، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی که با فرار پزشکان از خدمت در نواحی جنگی و پنهان شدن آنها در پناهگاه‌ها رو به روست، از فراخواندن دانشجویان رشته های پزشکی و پرستاری برای انجام خدمت وظیفه اجباری خبر داد.

پیشتر، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در فراخوان دیگری، از همه پزشکان با هر تخصصی خواسته بود تا برای صدور گواهی فوت با این وزارتخانه همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود اقدام به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن کرده است. به حدی که در اثر این بمباران ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا بامداد امروز (سه شنبه) ۷۰۴ شهید شده اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ۴۰۰۰ نفر و تعداد زخمی های صهیونیست ها نیز از مرز ۲۷۴۱ نفر گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha