کره جنوبی، آمریکا و ژاپن رزمایش بازدارندگی دریایی برگزار کردند

تهران- ایرنا- کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای اولین بار در ۷ سال گذشته، رزمایش سه‌جانبه بازدارندگی در دریا را در آب‌های شبه‌جزیره کره برگزار کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، نیروی دریایی کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد: کره جنوبی، آمریکا و ژاپن این هفته برای اولین بار در هفت سال گذشته برای تقویت هماهنگی در برابر تهدیدات کره شمالی. یک رزمایش سه جانبه بازدارندگی دریایی را در آب های جنوب شبه جزیره کره برگزار کردند.

این رزمایش دو روزه که روز دوشنبه در آب‌های بین‌المللی در جنوب شرقی جزیره تفریحی جنوبی ججو به همراه مانورهای ضد دزدی دریایی آغاز شد، پس از آن صورت گرفت که مقامات دفاعی سه کشور در نشست ماه ژوئن(خرداد) خود در سنگاپور با از سرگیری رزمایش‌های سه جانبه موافقت کردند.

سه طرف آخرین بار در سال ۲۰۱۶ یک تمرین بازدارندگی دریایی را که بر رهگیری کشتی های مشکوک به قاچاق متمرکز است و در سال ۲۰۱۷ یک رزمایش ضد دزدی دریایی برگزار کردند.

نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: این رزمایش توانایی‌های کره جنوبی، آمریکا و ژاپن را در بازدارندگی و پاسخ به تهدیدات هسته‌ای و موشکی اخیر کره شمالی افزایش داد و بر بهبود قابلیت‌های عملیاتی سه‌جانبه دریایی برای پاسخ به تهدیدات امنیتی دریایی و ایجاد نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین تمرکز کرد.

پیش از این رزمایش، سه کشور روز یکشنبه میان فرماندهان ارشد نیروی دریایی خود در مورد ناو هواپیمابر آمریکا گفتگو کردند تا راه‌های پاسخ سه جانبه به تهدیدات کره شمالی و همکاری امنیتی دریایی را تقویت کنند.

در این نشست «کیم میونگ سو» معاون فرمانده ناوگان کره جنوبی، «کارل توماس» فرمانده ناوگان هفتم آمریکا، و «آکیرا سایتو» فرمانده ناوگان دفاعی ژاپن، حضور داشتند.

مقامات دفاعی سه کشور، درباره اقدامات بعدی نظیر طرح هایی برای عملیاتی کردن سیستمی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات هشدار موشکی کره شمالی تا پایان سال جاری گفت و گو کردند.

کیم گفت: با تقویت آموزش های سه جانبه دریایی، ما به شدت نسبت به تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی بازدارنده خواهیم بود و در صورت هر اقدامی از سوی این کشور با سرعت و دقت پاسخ خواهیم داد.

ماه گذشته، کره شمالی از یک زیردریایی جدید با قابلت «حمله هسته‌ای تاکتیکی» رونمایی کرد که تصاویر اولیه رسانه دولتی این کشور نشان می‌دهد که احتمالاً می‌تواند موشک‌های بالستیک فعال را شلیک کند.

به گزارش ایرنا، کره جنوبی و ژاپن به همراه آمریکا از اعضای ناتو هستند و مرکز آموزش عملیات بازدارندگی دریایی ناتو (NMIOTC) یک مرکز آموزشی برای کشورهای عضور این پیمان در پایگاه دریایی کرت ، در خلیج سودا، کرت، یونان است.

این پایگاه که در بخش شمالی پایگاه نظامی واقع شده است، نیروهای ناتو را قادر می سازد تا فعالیت های نظارتی سطحی، زیرسطحی، هوایی و عملیات ویژه ای را که برای پشتیبانی از عملیات بازدارندگی دریایی (MIO) ضروری است، انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha