استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مشکلات ابرپروژه پتروپالایشگاه گچساران رفع می شود

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان استان پیگیر رفع مشکلات سرمایه گذاران ابرپروژه پترو پالایشگاه گچساران هستند و برای رفع نیازهای این طرح مهم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید علی احمدزاده امروز در جلسه سرمایه گذاران پتروپالایشگاه گچساران اظهار کرد: با توجه به جایگاه ،میزان تولید و اشتغالزایی که این پروژه مهم اقتصادی برای استان دارد بدنبال دارد تسریع در اجرای آن ضروری است.

وی افزود: عملیات ساخت پتروپالایشگاه گچساران در زمان اجرا برای بیش از پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می کند و با تکمیل آن برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود و در شکوفایی اقتصاد استان و گچساران تاثیر مهمی برجا می گذارد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب سه فاز و برآورد بیش از ۶ میلیارد دلار هزینه صورت می گیرد .

احمدزاده ابراز کرد: این ابر پروژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۲۱۵ هکتار در منطقه لیشتر روستای آب انجیر ساخته می شود که با راه اندازی آن ۲۲ محصول از جمله گازوئیل، بنزین و بنزن تولید خواهد کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت پتروپالایشگاه گچساران ۱۴۰ هزار بشکه در سال بوده و مدت اجرا از سوی سرمایه گذار سه تا پنج سال اعلام شده است.

به گفته استاندار استان، در نشست رئیس جمهور با استانداران ۱۰ استان کشور هم به رئیس جمهور درخواست تسریع در روند اجرای پتروپالایشگاه گچساران داده شد و آقای رئیسی نیز به وزارت نفت دستور شتاب بخشی و تسریع در روند اجرایی شدن این طرح را داد.

احداث پترو پالایشگاه گچساران قرار بود در سفر دوم رئیس جمهوری در تیرماه امسال به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شود که به دلیل صادر نشدن مجوز زیست محیطی این کار انجام نشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد پیشتر گفت : در دولت گذشته مجوز زیست محیطی برای احداث پالایشگاه در گچساران صادر شده بود ولی با تغییر به پترو پالایشگاه باید با اصلاحات دوباره ، مجوز زیست محیطی جدید متناسب با خط تولید برای آن صادر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha