۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85254175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت کلزا در ۲ هزار هکتار از دیمزارهای شهرستان بیله‌سوار

اردبیل - ایرنا- رئیس اداره جهاد کشاورزی بیله‌سوار از کشت کلزا در بیش از ۲ هزار هکتار دیمزارهای این شهرستان خبر داد و پیش‌بینی کرد این میزان تا پایان پایان فصل کشت به پنج هزار هکتار افزایش یابد.

ربعلی جهانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: در راستای حمایت از کلزا کاران این شهرستان محصولات تولیدی آنان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد و تمامی مزارع تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار خواهد گرفت که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه خسارت آنان پرداخت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بیله سوار افزود: کارشناسان پهنه طرح جهش تولید در دیمزارها بر تمام مراحل کشت ، داشت و برداشت محصول نظارت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان کشت و برداشت دانه روغنی کلزا به صورت مکانیزه بوده و کارشناسان دوش به دوش کلزا کاران در تنظیم و راه‌اندازی دستگاه‌های کارنده نظارت خواهند داشت.

جهانی ادامه داد : توسعه کشت کلزا با جدیت در این شهرستان پیگیری می شود زیرا این زراعت در تناوب با محصول استراتژیک گندم قرار دارد و در دست‌یابی به پایداری تولید گندم در منطقه کشت این محصول ضروری است.

به گزارش ایرنا طرح جهش تولید در بیش از ۳۶۰ هزار هکتار دیمزارهای استان اردبیل اجرا می شود. در قالب این طرح زمینه و فضای خوبی برای توسعه و نوسازی ادوات کشاورزی بویژه کشت مستقیم در استان فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha