انتظارات تعاونی‌های بخش کشاورزی فارس از رئیس‌جمهور در آستانه دومین سفر

شیراز-ایرنا-در آستانه سفر دوم ریاست‌جمهوری و هیأت دولت به فارس، رئیس سازمان تعاون روستایی فارس با اعلام انتظارات تشکل‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی خواستار توجه ویژه دولت در تصویب مطالبات موجود در بخش کشاورزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق اعلام استانداری فارس رییس‌جمهور به همراه هیأت دولت روزهای پنجشنبه ۲۰ و جمعه ۲۱مهرماه مهمان استان فارس است؛ سفری که بدون شک دستاوردهای قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

انتظارات تعاونی‌های بخش کشاورزی فارس از رئیس‌جمهور در آستانه دومین سفر

استاندار فارس در نشست شورای اداری استان در شیراز در رابطه با این سفر گفت: پیش نویس خوبی برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان آماده شده که حاکی از رشد سه برابری اعتبارات نسبت به دور اول است.

وی به تحقق ۸۵ درصدی مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به فارس اشاره کرد و گفت: در سفر دوم، بناست هر وزیر به ۲شهرستان سفر کند و بدین ترتیب همه شهرستان های استان میزبان وزرای دولت سیزدهم خواهند بود.

این سفر همچنین فرصتی فراهم کرده تا بسیاری از فعالان در عرصه‌های مختلف درخواست‌های خود را از رییس‌جمهور را مطرح کنند.

مدیرکل تعاون روستایی فارس در آستانه سفر دوم ریاست‌جمهوری و هیأت دولت به این استان با تاکید بر اینکه توسعه تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در سطح ملی است، گفت: تعاونی‌ها در نظام مدیریتی کشور دارای ساختار مستقل و البته منسجم با قابلیت‌های منحصربه‌فردی در توسعه هستند که توجه به این بخش از سوی دولت یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

سیدکاظم موسوی با اشاره به سفر دوم رئیس‌جمهور و هیأت همراه به فارس از مقامات عالی دولت خواستار نگاه ویژه به بخش تعاونی‌ها شد و افزود: اختصاص ردیف اعتباری تسهیلات ارزان‌قیمت به مبلغ ۲هزار میلیاردتومان ویژه تعاونی‌های بخش کشاورزی فارس جهت ایجاد و تکمیل زنجیره‌های ارزش و نقش‌آفرینی در بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی یکی از خواسته‌های ما در تصویب برنامه‌های دولت در این سفر است.

مدیرکل تعاون روستایی فارس افزایش ضریب مکانیزاسیون و توسعه خدمات مکانیزه در بخش کشاورزی را لازم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: با اختصاص هزار دستگاه تراکتور سنگین و نیمه‌سنگین و ۱۰۰ دستگاه کمباین به تعاونی‌های تولید و روستایی در مصوبات بخش کشاورزی امکان و شرایط توانمندسازی تولیدکنندگان ما و همچنین بهره‌وری تولید محصولات نیز افزایش پیدا خواهد یافت.

موسوی با تأکید بر ضرورت افزایش سهم و نقش موثر تعاونی‌ها در اقتصاد ملی خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی تعاونی‌ها در تمامی اسناد و برنامه‌های توسعه‌ای در سطح ملی در عرصه‌های مختلف اقتصادی مورد تأکید دولت و مجلس قرار دارد که انتظار داریم در مصوبات سفر دوم ریاست‌جمهوری و هیأت دولت به فارس به این موضوع توجه ویژه شود.

انتظارات تعاونی‌های بخش کشاورزی فارس از رئیس‌جمهور در آستانه دومین سفر

جلیل زارع، مدیرعامل اتحادیه نظارت و هماهنگی امور تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان فارس هم در پایان با بیان اینکه یکی دیگر از انتظارات تعاون روستایی مربوط به اصلاح روند مدیریتی خرید گندم توسط دولت است، گفت: با توجه به پراکنش گسترده مراکز خرید و تاسیسات ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی در اختیار تعاونی‌های روستایی، تولی‌گری خرید گندم از اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی به سازمان تعاون روستایی انتقال یابد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت شبکه تحت پوشش در خدمت‌رسانی دولت به کشاورزان و مردم علاوه بر راندمان و کارایی بهتر، در کاهش هزینه‌های درون‌سازمانی و همچنین وزارت جهاد کشاورزی نیز موثر باشیم‌.

بدون شک تعاونی‌های بخش کشاورزی امید بسیاری به تحقق مطالباتشان در سفر رییس جمهور دارند و این سفر را فرصتی برای دستیابی به اهداف استان در این بخش قلمداد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha