۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85254306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست نمایندگان پارلمان تونس برای تسریع در جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
تلاش برای تصویب جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تونس

تهران-ایرنا- شماری از نمایندگان مجلس تونس با امضای درخواستی، خواستار تسریع در بررسی قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، این درخواست نمایندگان مجلس تونس در حالی انجام می گیرد که نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

یکشنبه گذشته نیز، دهها شهروند تونسی برای اعلام حمایت از ملت فلسطین و درخواست از حاکمیت تونس برای جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تظاهرات مردمی گسترده ای در مرکز پایتخت این کشور گرد هم آمدند.

در این تظاهرات که در خیابان مشهور حبیب بورقیبه و با فراخوان احزاب و ائتلافهای " پایداری"، "حزب جمهوری خواه"، "نیروهای دمکراتیک" متشکل از حزب کارگر، جریان دمکراتیک میانه رو، تکتل و قطب برگزار شد سران و نمایندگان احزاب مختلف با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آنها خواستار جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

وسام الصغیر، سخنگوی حزب جمهوری خواه در حاشیه این تظاهرات گفت: تظاهرات کنونی، واکنش سریعی به حوادث جاری در فلسطین و حمایت از حماسه ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی است.

الصغیر افزود: هدف ما، حمایت و تقدیر از قهرمانی و مبارزات ملت فلسطین علیه استعمارگران صهیونیست است.

وی افزود: خواسته تظاهرکنندگان از حاکمیت تونس واضح است و آنها خواستار جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند که از 10 سال پیش تاکنون آن را مطرح و برای تصویب آن مبارزه کرده ایم.

حمه همامی دبیرکل حزب کارگر تونس نیز در حاشیه این راهپیمایی گفت: حضور در این راهپیمایی حداقل کاری است که می توانیم برای مقاومت فلسطین انجام دهیم.

الهمامی افزود: طوفان الاقصی، یک اقدام بسیار پیشروانه برای مبارزات آزادی بخشانه ملت فلسطین است و ما از مردم و مقاومت فلسطین حمایت می کنیم.

وی افزود: حداقل خواسته ما از دولت تونس، تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از غزه و فلسطین از طریق ارسال دارو، مواد غذایی و کمک های مالی و اجازه برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطین در خیابان های تونس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha