بانوان گلستانی تیم ملی کبدی: آنالیزی از تیم چین تایپه نداشتیم

گرگان - ایرنا - بازیکنان گلستانی تیم ملی کبدی بانوان ایران گفتند: نداشتن آنالیز و شناخت کافی از تیم «چین تایپه» ما را از طلای هانگژو دور کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ۲ بانوی ملی‌پوش گلستانی عصر سه‌شنبه در حاشیه مراسم استقبال از آنان در جمع خبرنگاران اظهار کردند: با وجود تاکید ما، سرمربی تیم ملی به جای چین تایپه، آنالیز خود را بر روی تیم هند معطوف کرده بود.

"صدیقه جعفری" گفت: هر چند در نیمه نهایی مغلوب چین تایپه و شرمنده مردم شدیم و نتوانستیم طلای جاکارتا را تکرار کنیم، اما شاید این شکست تلنگر و پیروزی برای ما در رقابت‌های سه سال آینده (دور بعدی بازی‌های آسیایی) باشد.

وی بیان کرد: هر چند چین تایپه ما را در بازی‌های آسیایی جاکارتا شکست داده بود، اما در نیمه نهایی از پیشرفت آنان شوکه و در واقع غافلگیر شدیم.

وی اظهار کرد: در حالی که سرمربی تیم ملی تا شب قبل از نیمه نهایی، تیم را در فینال می‌دید و از چین تایپه غافل‌شده بود، در نیمه نهایی در بازی حریف غافلگیر شدیم و با قبول شکست از صعود به فینال باز ماندیم.

بازیکن گلستانی تیم ملی کبدی بانوان ایران گفت: زمانی که چین تایپه اندونزی را شکست داد در واقع شگفتی مسابقات رقم خورد و ما باید همانجا به خوبی آنالیزی از این تیم می‌کردیم.

جعفری افزود: تیمی که یک دوره ما را شکست داده بدون شک برای تکرار آن شکست در مسابقه بعدی محکم‌تر حاضر می‌شود.

همدلی در تیم کم بود

دیگر بانوی گلستانی ملی‌پوش کبدی حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در وهله اول شرمنده مردم ایران و خانواده‌هایمان هستیم که نتوانستیم طلای جاکارتا را در هانگژو تکرار کنیم.

محدثه رجبلو اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا سه سال بعد و دور بعدی بازی‌های آسیایی برنز این دوره را طلایی کنیم.

وی بیان کرد: در تیم ملی ما، همدلی در این دوره کم بود و شاید یکی از عمده دلایل شکست ما در نیمه نهایی همین مساله بود.

وی افزود: تیم چین تایپه با توجه به شناخت قدیمی که از آن داشتیم، تغییر کرده و به یک تیم سرعتی و خوب تبدیل‌ شده بود.

رجبلو اضافه کرد: در مجموع مشکلاتی که در تیم وجود داشت، اجازه نداد راهی فینال شویم و به برنز رسیدیم.

سرداور فینال مردان توان مدیریت مسابقه را نداشت

داور گلستانی کبدی بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: سرداور بازی فینال این رقابت‌ها در بخش مردان بین‌ ۲ تیم ملی ایران و هند، توان مدیریت مسابقه را نداشت.

"منصوره ابوجعفری" نیز اظهار کرد: مشکل به وجود آمده در مسابقه فینال و توقف طولانی و بی‌سابقه آن بازی، نشان از آن داشت که سرداور نتوانتسته بازی را کنترل کند.

وی بیان کرد: البته در کمیته برگزاری مسابقات اعم از داوری و هیات داوران ، کبدی هند غالب است.

وی افزود: تیم ملی بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت، اما ضعف داوری نگذاشت، ملی‌پوشان ایرانی به مدال طلا دست یابند.

بانوی گلستانی داور کبدی حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: بازی‌های آسیایی بالاترین سطح مسابقات است، چون این قاره مهد کبدی دنیا محسوب می‌شود.

ابوجعفری اضافه کرد: سطح داوری این دوره از بازی‌ها نسبت به دوره گذشته بالاتر بود و ما قبل از شروع بازی‌های هانگژو در محل برگزاری مسابقات در دوره بازآموزی و آموزشی شرکت کردیم.

وی یادآور شد: داوران ایرانی در رشته کبدی، بهترین هستند و با دانش و توانمندی بالایی که دارند، ظرفیت قضاوت در سطح بازی‌های جهانی را دارند.

صدیقه جعفری و محدثه رجبلو ۲ بازیکن گلستانی همراه با زهرا رحیمی‌نژاد از همین استان به عنوان سرپرست تیم ملی کبدی بانوان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بودند که در این بازی‌ها با کسب مقام سوم مدال برنز را کسب کردند.

همچنین منصوره ابوجعفری از گلستان تنها بانوی ایرانی داور حاضر در این دوره از بازی‌ها بود.

غلامرضا مازندرانی به عنوان سرمربی، فاضل اتراچالی، علیرضا میرزاییان، محمدکاظم ناصری و امیرحسین بسطامی بازیکنان گلستانی تیم ملی کبدی مردان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بودند که به مدال نقره دست یافتند.

۲۳ نفر در بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته‌های مختلف در قالب بازیکن، سرمربی، سرپرست و داور از گلستان اعزام شدند که ماحصل این اعزام برای گلستان‌، کسب مدال طلای تیمی والیبال با حضور صابر کاظمی و طلای تیمی شطرنج با حضور پرهام مقصودلو، کسب مدال نقره مهدی الفتی در پرش خرک و مدال نقره تیمی کبدی مردان (چهار ورزشکار و یک سرمربی)، کسب مدال برنز عادل مجللی در قایقرانی ماده کانوی ۲ نفره ۵۰۰ متر مردان و مدال برنز تیمی کبدی زنان (۲ ورزشکار و یک سرپرست) بود.

همچنین ملی‌پوشان گلستانی در فوتبال (۲ نفر)، بسکتبال سه نفره، شنا و والیبال ساحلی نتوانستند به مدال دست یابند.

ورزش گلستان‌ در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲ ملی‌پوش به عنوان بازیکن و یک نفر به عنوان مربی در رشته والیبال نشسته مردان، یک نفر در والیبال نشسته زنان، یک نفر در بسکتبال با ویلچر مردان و یک نفر در رشته دومیدانی ماده پرتاب دیسک زنان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha