۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۶
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85254365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱جلد کتاب وصایای شهدای همدان تاکنون تدوین و منتشر شده است

همدان-ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از گردآوری وصایای شهدای همدان در قالب کتاب به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: این وصایا در قالب ۱۱ جلد کتاب تهیه،تدوین و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود ویژه سه شنبه شب در نشست علمی فرهنگی نقش دفاع مقدس و مقاومت در توسعه فرهنگی کشور که با حضور جمعی از کارشناسان و تحلیلگران دفاع مقدس در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید با ابزارهای نو و فناورانه به معرفی شهدا این قهرمانان ملی بپردازیم، ادامه داد: در این راستا نرم افزارهایی نیز تهیه و تولید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: جا دارد تا از فرهنگ دفاع مقدس این گنجینه و میراث ملی به شکل بهتری برای رسیدن به اهداف متعالی خود بهره بگیریم.

این مسوول با بیان اینکه امام خمینی(ره) با بینش بلند خود از دفاع مقدس به عنوان یک دانشگاه یاد کردند،گفت: بسیاری از دستاوردهای امروز کشور مرهون تجربیات دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تجربیات گران سنگی را در اختیار ما گذاشته است،افزود:این تجارب در عرصه های مختلف فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی قابل بهره برداری بوده و امکان بهره مندی از آن برای پیشبرد اسناد بالادستی و چشم انداز فراهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به ضرورت معرفی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل نو، اظهار کرد: در گذشته فضاها برای انعکاس و معرفی فرهنگ دفاع مقدس محدود بود اما امروز با بروز و ظهور فضای مجازی و عرصه های فرهنگی-رسانه ای گسترده این بستر به خوبی فراهم شده و از این فرصت باید استفاده کنیم.

ویژه با بیان اینکه بیشتر فعالیت ها در حوزه معرفی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به شکل پراکنده و جزیره ای پیگیری شده است،اظهار کرد: در این حوزه نیازمند یک مجموعه منسجم و مرکز واحد هستیم.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با حضور ۱۱۰ ناشر از استان های مختلف کشور در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان برپا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha