بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی سیستان و بلوچستان گازدار شد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: طرح گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۸۰ مگاواتی چابهار با همت تلاشگران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و شرکت گاز این استان محقق شد.

محمدرضا میرشکاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۸۰ مگاواتی چابهار دارای اهمیت بسیاری بوده که این مهم با تکمیل خط انتقال گاز ایرانشهر – چابهار محقق شد.

وی افزود: تحقق طرح گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۸۰ مگاواتی چابهار نیازمند به ساخت یک ایستگاه سی جی اس ۲۰۰ هزار مترمکعبی، یک ایستگاه اندازه‌گیری و یک‌هزار و ۶۰۰ متر خط انتقال اختصاصی ۲۰ اینچ بوده که با اجرایی شدن آن، این نیروگاه از موهبت گاز طبیعی بهره‌مند شد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا با مصرف بیش از سه میلیون مترمکعب گاز طبیعی در روز علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت مایع می‌تواند زمینه کاهش آلودگی زیست‌محیطی، افزایش مدت‌زمان تعمیرات اساسی را از ۲.۵ سال به پنج سال و متعاقباً صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوطه را به ارمغان آورد.

وی تأکید کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۸۰ مگاواتی چابهار نیروگاهی خصوصی و بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایرنا نیروگاه سیکل ترکیبی (به انگلیسی: Combined cycle power plant ) شامل شماری توربین گاز و توربین بخار می‌شود. در این گونه نیروگاه، با استفاده از دیگ بخار بازیاب، از حرارت موجود در گازهای خروجی از توربین‌های گاز، برای تولید بخار آب مورد نیاز در توربین‌های بخار استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha