بزرگترین نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور در نیشابور گشایش یافت

مشهد- ایرنا- بزرگترین نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور و نمایش میدانی «صدای پای عشق» روز چهارشنبه در نیشابور گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه رزمی و فرهنگی که در زمینی به مساحت دو و نیم هکتار از امروز در نیشابور دایر شده است تا ۲۶ مهر ادامه دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نمایشگاه رزمی و فرهنگی و نمایش میدانی تاریخ نیشابور و لحظه شهادت سرداران شهید شوشتری، برونسی توسط هنرمندانی از کشور و نیشابور اجرا می شود.

مهدی دونده افزود: در این نمایشگاه فضا و دکورهای این دوران‌ها بازسازی شده و هر شب این روایت ها برای هفت هزار تماشاچی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه بخشی از کنگره ملی ۲ هزار و ۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب نیشابور است که ۲۶ مهر ماه امسال با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و مردم ولایت مدار در ورزشگاه انقلاب نیشابور برگزار می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور ادامه داد: نیشابور بزرگ در سال‌های دفاع مقدس حضور ۳۵ هزار رزمنده، ۳۱۳ آزاده و بیش از هفت هزار جانباز را در کارنامه خود دارد.

بزرگترین نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور در نیشابور گشایش یافت

مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی ۲ هزار و ۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب نیشابور بزرگ اظهار کرد: نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور و نمایش میدانی صدای پای عشق از بخشهای اجلاسیه کنگره ملی است که امروز افتتاح شد.

اسماعیل عشقی افزود: از جمله پرده های نمایشی در نمایشگاه صدای پای عشق شامل «شورای سقیفه و شهادت حضرت زهرا(س)، بارگاه یزید و قتلگاه امام حسین(ع)، حمله مغول به نیشابور ،بی بی شطیطه، ورود امام رضا(ع) به نیشابور، خیام و تقویم جلالی، فضل بن شاذان، شهادت سرداران شهید برونسی، شوشتری و قاجاریان» است.

وی بیان کرد: این نمایش میدانی با حضور بیش از ۲۰۰ بازیگر هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در نمایشگاه رزمی و فرهنگی شمال شرق کشور اجرا می شود.

بزرگترین نمایشگاه رزمی و فرهنگی شمال شرق کشور از ساعت هشت صبح تا ۱۸ به روی علاقه‌مندان باز است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha