تحقیقات علوم شناختی با ورود ۵۰۰ میمون به کشور متحول می‌شود

سمنان - ایرنا - رییس انجمن فارماکولوژی و فیزیولوژی ایران با بیان اینکه ۵۰۰ قلاده میمون تا پایان امسال برای انجام تحقیقات علمی وارد کشور می‌شود، گفت: این مهم که با ایجاد ظرفیت نگهداری و تجهیزاتی از جمله اتاق عمل و بخش تصویربرداری همراه است، تحقیقات در زمینه علوم شناختی را متحول می‌کند.

داروشناسی یا فارماکولوژی شاخه‌ای از داروسازی و زیست‌شناسی است که به مطالعه واکنش متقابل داروها بر جانداران می‌پردازد که منجر به ایجاد اثرات زیست‌شناختی این ترکیبات می‌شود. فیزیولوژی نیز یکی از شاخه‌های زیست‌شناسی است که به مطالعه اعمال حیاتی موجود زنده، اندام‌ها، بافت‌ها، سلول و عناصر آن می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جوان روز چهارشنبه در پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در سالن همایش حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: آینده پزشکی علوم پایه به پزشکی ترمیمی وابسته است و انتظار می‌رود محققان و پژوهشگران به این موضوع ورود کنند.

وی تصریح کرد: اگر تغییرات متناسب با تحول روز در علوم پایه مورد توجه قرار نگیرد، به طور حتم حیات علوم پایه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید این مهم مورد توجه باشد.

رییس انجمن فارماکولوژی و فیزیولوژی ایران گفت: این انجمن با حدود یکهزار و ۳۰۰ عضو از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی کشور محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران از انجمن‌های فعال و پیشرو در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی به شمار می‌رود و مجله آن مجوز آی‌اس‌آی گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از محققان و استادان برجسته داخلی و بیش از هفت کشور جهان امروز (چهارشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان آغاز شد.

برگزاری این کنگره دارای قدمت بیش از ۵۰ سال است و طبق بررسی‌ها اولین کنگره آبان ۱۳۴۵، دومین دوره ۱۳۵۱ و سپس به صورت منظم هر ۲ سال یکبار برگزار شده است.

پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران دارای ۳۰۰ سخنران است که ۱۵ سخنران آن را استادان برجسته بین المللی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha