۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85254751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبرسانی به ۲۰ روستای الیگودرز بهره برداری شد

خرم آباد - ایرنا - پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای متاثر از طرح "قمرود" و شهر "شاپورآباد" الیگودرز روز چهارشنبه با حضور "محمد جوانبخت" معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای آبرسانی این روستاها رقمی نزدیک به ۳۵۰ میلیارد ریال در راستای احداث یک باب تصفیه خانه و عملیات لوله گذاری، حفرچاه، احداث مخزن، احداث شبکه آب و نیرو رسانی هزینه شده است.

یاسر اکبریان با اشاره به بهره مندی چهار هزار نفر از ۲۰ طرح روستایی افتتاح شده ادامه داد: پس از سالها دسترسی به کانال قمرود برای آبرسانی به حدود ۱۰۰ نقطه جمیعتی شامل یک شهر و ۲۰ روستای متاثر از طرح "قمرود" در الیگودرز فراهم شد.

وی بیان کرد: با رایزنی های صورت گرفته با وزیر نیرو و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، ادامه عملیات آبرسانی به روستاهای زیان دیده از طرح "قمرود" به قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) ابلاغ شد و اکنون عملیات اجرایی فاز نخست آن به بهره برداری رسید که جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم این روستاها بالغ بر چهار هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اضافه کرد: همچنین طرح جهاد آبرسانی لرستان در گام اول با هدف آبرسانی به ۱۲۵ روستا طی سه سال آغاز شده و تاکنون بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با اجرای کامل پروژه "قمرود"در شهرستان الیگودرز بیش از ۳۳ هزار نفر از ساکنان روستاهای بخش های بربرود شرقی و غربی و بخش مرکزی از نعمت آب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha