رئیس اتاق صنایع نجف اشرف عراق خواستار حضور شرکت‌های صنعتی ایران در این استان شد

بغداد - ایرنا - رئیس اتاق صنایع نجف اشرف خواستار حضور و سرمایه گذاری شرکت های صنعتی ایران در این استان عراق شد.

«عامر الحداد» رئیس اتاق صنایع نجف اشرف در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه چابک تجاری ایران در عراق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بغداد بدون اشاره به میزان دقیق حجم مبادلات تجاری بین ایران و نجف اشرف اظهار داشت: حجم مبادلات کالا بین نجف اشرف و جمهوری اسلامی ایران زیاد است، اما ما به عنوان اتاق صنایع نجف اشرف می‌خواهیم که صنایع ایران در داخل نجف اشرف حضور داشته باشند.

وی افزود: شرکت‌های صنعتی ایران می‌توانند در شهرک صنعتی نجف اشرف که در مساحت ۴۰ هزار هکتار احداث شده است حضور یابند و مدیریت استان نجف اشرف از شرکت‌های ایرانی استقبال می‌کند.

رئیس اتاق صنایع نجف اشرف افزود: ما به دنبال آن هستیم تا زمینه حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های صنعتی ایران در نجف اشرف را فراهم کنیم تا محصولات خود را در این استان عراق تولید و در کشور ما توزیع کنند و در این خصوص هرگونه حمایتی را از شرکت‌های ایرانی بعمل خواهیم آورد.

وی افزود: ما از شرکت‌های ایرانی استقبال می‌کنیم، زیرا ایران و عراق دارای مشترکات زیادی هستند که می‌توانند برای رشد صنایع و اقتصاد یکدیگر کمک کنند.

الحداد ادامه داد: هم اکنون شرکت‌های ایرانی در نجف اشرف حضور دارند اما این شرکت‌ها تجاری هستند و ما دوست داریم که شرکت‌های صنعتی ایرانی نیز در عراق حاضر شوند و محصولات خود را در کشور ما تولید کنند و این به سود طرفین است.

وی در پایان گفت: ما از شرکت‌های صنعتی ایرانی دعوت می‌کنیم تا طرح‌های خود را در نجف اشرف اجرا کنند و در این زمینه از هیچ کوشش و کمکی دریغ نخواهیم کرد.

سومین نمایشگاه چابک تجاری ایران در عراق از روز سه‌شنبه به مدت ۲ روز با حضور سفیر ایران در عراق و فعالان بازرگانی ۲ کشور در هتل فلسطین بغداد برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰ شرکت ایرانی توانمندی‌های خود را در زمینه‌های صنایع بسته‌بندی و چاپ، شوینده‌ها، مواد غذایی، تجهیزات کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی، تجهیزات دارویی و ظروف یکبار مصرف به نمایش گذاشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha