۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85254765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخنگوی صلیب سرخ: اوضاع انسانی در غزه اسفناک است

۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85254765
سخنگوی صلیب سرخ: اوضاع انسانی در غزه اسفناک است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به اینکه اوضاع انسانی در غزه فاجعه بار و اسفناک است، درباره فروپاشی سیستم بهداشت و درمان این شهر هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از العربیه، «هشام هنا» سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که اوضاع انسانی در غزه در سایه تشدید حملات اشغالگران اسرائیلی بسیار اسفناک است.

وی با اشاره به اینکه حملات هوایی با این شدت از سال ۱۹۶۷ سابقه نداشته است، ادامه داد: غیرنظامیان امنیتی ندارند و هزاران نفر مجبور به ترک منازل خود به منظور نجات جانشان شده‌اند. اینترنت و ارتباطات و برق در داخل غزه قطع شده است.

هنا تصریح کرد: بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از کار افتاده‌اند، زیرا به شدت به علت بمباران شدید آسیب دیده‌اند و از کمبود شدید تجهیزات پزشکی رنج می‌برند.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داد: طبق برآوردها،در صورتی که گذرگاه‌های امن برای رساندن تجهیزات پزشکی ایجاد نشود؛ ساختار بهداشتی در غزه در معرض فروپاشی کامل قرار خواهند گرفت. به علت حجم سنگین بمباران، شمار مجروحان بالاست.

سخنگوی صلیب سرخ در غزه گفت: اوضاع انسانی در غزه فاجعه بار است و ما با همه طرف‌ها رایزنی می‌کنیم تا به آنها درباره تبعات آن هشدار دهیم.

وی بیان کرد: بخش های زیادی در غزه ویران شده و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتنداری کنند. ما خواستار حمایت غیرنظامیان و تیم های امدادی و تامین رسیدن کمک‌ها هستیم.

سخنگوی صلیب سرخ تاکید کرد: خطر تیم های امدادی را تهدید می‌کند و ما باید حمایت کافی از آنها به عمل آوریم. خطر بیماران را هم در بیمارستان‌ها به علت در حال اتمام بودن سوخت، تهدید می‌کند.

تهاجم تروریستی صهیونیست‌ها در تلافی حملات برق آسای حماس به شهرهای رژیم صهیونیستی در حالی همچنان ادامه دارد که بر اساس آمار اعلام شده توسط منابع فلسطینی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خودتاکنون بیش از ۱۳ هزار منزل و ۱۰ مرکز درمانی را در نوار غزه ویران کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه صبح چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون به ۹۵۰ نفر رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

در همین حال، آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» در بیانیه ای از اوضاع بد مردم غزه و نبود آب و غذا و آوارگی ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان این شهر خبر داد.

در بیانیه «آنروا» که امروز چهارشنبه منتشر شده آمده است که آوارگان در شرایط بدی به علت نبود آب، غذا و دارو به سر می‌برند.

این آژانس بشردوستانه همچنین اعلام کرد که ظرفیت پذیرش ما برای اسکان این افراد نیز به ۹۰ درصد رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha