امسال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد حمایتی طبق مصوبه شورای عالی اشتغال متعهد به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرتضی فیروزآبادی روز چهارشنبه در جشن خودکفایی ۲ هزار نفر از مددجویان استان اردبیل در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) افزود: رسیدن به خودکفایی و استقلال مالی خانوارهای زیرپوشش با حفظ کرامت و عزت آنها از اولویت‌های کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد سال گذشته موفق به ایجاد ۴۲۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش در سراسر کشور شد، اظهار کرد: پارسال تعهدات اشتغال این نهاد بیش از ۸۵ درصد محقق شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به اقدامات حوزه نظارت بر ایجاد اشتغال تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی به حوزه اشتغال مددجویان زیرپوشش انحراف نداشته و به‌درستی جذب و استفاده شده است.

وی با تقدیر از حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امسال کمیته امداد متعهد به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سراسر کشور شده است که امیدواریم با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها و بانک‌های عامل این امر به‌طور کامل تحقق یابد.

امسال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می‌شود

کمیته امداد به مهارت آموزشی مددجویان توجه ویژه دارد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: تلاش می‌شود علاوه بر تحقق کمی اشتغال، کیفیت اشتغال نیز ارتقا یابد و برای همین به مهارت‌آموزی توجه ویژه‌ای شده است.

فیروزآبادی ایجاد اشتغال در بستر زنجیره تولید، نوآوری و استفاده از فناوری با هدف افزایش بهره‌وری و درآمد طرح‌های اشتغال‌زا و رفع موانع فضای کسب ‌و کار، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان و ایجاد بازار کار مناسب را از جمله سیاست‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال برشمرد.

وی نوآوری و استفاده از فناوری در طرح‌های اشتغال را در پایدارسازی مشاغل ایجاد شده بسیار مهم دانست و ادامه داد: بر همین اساس کمیته امداد و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با هدف زمینه‌سازی بکارگیری طرح‌های فناورانه و نوین در توسعه اشتغال جامعه هدف تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

وی همچنین با اشاره به توانمندسازی و خودکفایی ۲ هزار نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در استان اردبیل اظهار امیدواری کرد با همکاری مسئولان فقر از جامعه ریشه‌کن شود.

به گزارش ایرنا، شعرخوانی، پخش کلیپ، اجرای سرود و تجلیل از کارآفرینان برتر اشتغال و خودکفایی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است ، ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در این استان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha