اندونزی: برای توقف خشونت در فلسطین تلاش می‌کنیم

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه اندونزی اعلام کرد این کشور برای توقف خشونت‌ها در فلسطین، همه توان دیپلماتیک خود را به کار می‌گیرد تا از تلفات بیشتر غیرنظامیان جلوگیری کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، دولت اندونزی برای جلوگیری از تشدید خشونت در فلسطین و جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان تلاش می کند.

«لالو محمد اقبال»، سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی، روز سه شنبه در پیامی کوتاه به آنتارا گفت: «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی به برقراری ارتباط با کشورهای مختلف و سازمان های بین‌المللی برای توقف خشونت ادامه می دهد.

به گفته اقبال، مرسودی با «مائورو ویرا» وزیر امور خارجه برزیل در نشستی دوجانبه در روز دوشنبه در جاکارتا گفتگو کرده است زیرا برزیل در حال حاضر ریاست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد.

اقبال اظهار داشت: دولت اندونزی به وضعیت شهروندان اندونزیایی در فلسطین نیز توجه دارد و در حال آماده سازی یک طرح اضطراری برای خروج آنها با چندین برنامه بر اساس موقعیت های احتمالی است.

وی خاطرنشان کرد: برای خروج شهروندان اندونزیایی از طریق کشورهای نزدیک به فلسطین یعنی اردن، لبنان و مصر تلاش می کنیم. در حال حاضر دولت اندونزی از طریق سفارت‌های خود در امان، بیروت و قاهره در حال هماهنگی با طرف‌های مختلف برای خروج شهروندان اندونزیایی حاضر در خاک فلسطین به‌ویژه ۱۰ شهروند اندونزیایی در نوار غزه هستند.

داده های وزارت امور خارجه اندونزی در مجموع ۴۵ شهروند اندونزیایی را در فلسطین ثبت کرده است که ۱۰ نفر از آنها در نوار غزه که مرکز حملات هوایی ارتش اسرائیل است، ساکن هستند.

ارتش اسرائیل مدعی شد که ۴۲۶ ملک متعلق به سازمان مبارزات اسلامی فلسطین، حماس، از جمله یک مجتمع متعلق به رئیس اداره اطلاعات این گروه را مورد حمله قرار داده است. حدود ۱۰ ساختمان مسکونی در غزه و تأسیسات غیرنظامی مانند بیمارستان توسط ارتش اسرائیل ویران شد و غیرنظامیان زیادی کشته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است: در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی، نزدیک به ۴۰۰ نفر از جمله کودکان کشته و بیش از دو هزار نفر دیگر زخمی شدند.

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که در ۶۴ پناهگاه آنروا تقریبا ۷۴ هزار پناهنده وجود دارد و با ادامه حملات سنگین و حملات هوایی، از جمله در مناطق غیرنظامی، این رقم احتمالا افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha