شکست سازمان ملل و بشریت در ترمیم زخم تاریخی فلسطین

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری سابق اروگوئه، درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به عنوان «زخمی با ماهیت تاریخی» را شکست سیاست‌های سازمان ملل متحد و همچنین بشریت توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، در ادامه واکنش‌های مقام‌های آمریکای لاتین به تشدید درگیری روزهای اخیر میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، خوسه موخیکا (José Mujica) رئیس‌جمهوری سابق اروگوئه (۲۰۱۰- ۲۰۱۵) در جمع خبرنگاران گفت: این شکست سازمان ملل است که در بیش از ۵۰ سال نتوانسته زخمی با ماهیت تاریخی را بخیه بزند.

وی افزود: ضعف سیاست در رفع و درک برخی مسائل، شکست بشریت است.

موخیکا در بیان دیدگاه خود پیرامون برقراری مذاکره میان دولت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: حماس یک سازمان جداگانه است، ما نباید فلسطین را با حماس اشتباه بگیریم.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و گسترده با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

تهاجم تروریستی صهیونیست‌ها در تلافی حملات برق آسای حماس به شهرهای رژیم صهیونیستی در حالی همچنان ادامه دارد که بر اساس آمار اعلام شده توسط منابع فلسطینی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خود تاکنون بیش از ۱۳ هزار منزل و ۱۰ مرکز درمانی را در نوار غزه ویران کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه صبح چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون به ۹۵۰ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha