۱۴۰ بنای تاریخی خراسان‌شمالی با اعتبارات سفر رهبری مرمت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: ۱۴۰ بنای تاریخی استان با ۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱ مقام معظم رهبری به این خطه ساماندهی و مرمت شد.

علی مستوفیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: "امام زاده دربند"، "امام زاده بازار قارناس"، "بقعه احمدبن موسی کوران"، "رباط عشق"، "رباط قلی"، "باغ مزار گرمه" و "بافت تاریخی جاجرم" از مهمترین بناهای مرمت و ساماندهی شده خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری است.

وی افزود: از محل اعتبارات این سفر چهار اقامتگاه گردشگری در بجنورد، گرمه، اسفراین و مانه و سملقان احداث و چهار روستای هدف گردشگری نیز در شیروان و بجنورد ساماندهی شد.

مستوفیان ادامه داد: احداث راه، تامین برق، آب، گاز، سرویس های بهداشتی، پارکینگ، احداث سکو و آلاچیق از اقدامات انجام شده برای ساماندهی روستاهای هدف گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی تصریح کرد: همچنین فصل جدید کاوش های باستان شناسی در محوطه های تاریخی "ریوی" مانه و سملقان، "معصوم زاده" بجنورد، "بلقیس" اسفراین و "تپه نادری" شیروان نیز از محل اعتبارات این سفر پر خیر و برکت انجام شد.

افزایش اقامتگاه های بوم گردی به ۴۱ مورد

وی با اشاره به افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی خراسان‌شمالی به ۴۱ مورد در سالجاری، گفت: سال گذشته نیز مجوز چهار اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های شیروان، بجنورد، فاروج و مانه و سملقان صادر شد.

مستوفیان افزود: با بهره برداری از این اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای ۱۷ نفر در این چهار شهرستان به طور مستقیم شغل ایجاد شد.

رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۱ به مدت هشت روز مهمان مردم خراسان شمالی بودند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۴1 واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حد فاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha