تکاپوی مقامات آمریکایی برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- حمله غافلگیرانه نیروهای مقاومت، به بهانه ای برای تلاش مقامات آمریکایی برای انتقال دارایی‌های نظامی خود به خاورمیانه و ابراز همدردی با مقامات صهیونیست به منظور جلب رضایت آنها در شرایط شکست طرح دولت بایدن برای عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل آویو تبدیل شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: گروهی از قانونگذاران آمریکایی شامل یک سناتور و سه نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به دنبال حملات حماس با او ابراز همدردی کردند.

این مقامات آمریکایی دیدار روز سه شنبه با نتانیاهو را نشانه «ابراز همبستگی» با رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

جیمی پانتا (Jimmy Panetta) نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا در یک کنفرانس خبری در سرزمین های اشغالی گفت آمریکا شانه به شانه رژیم صهیونیستی برای مقابله با تروریست ها مبارزه می کند و این همبستگی را نشانه قوت دو طرف توصیف کرد.

این هیات آمریکایی که در آن نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا شرکت داشتند، بعد از توقف کوتاه در کشورهای خاورمیانه و بحرین، وارد تل آویو شدند.

به نوشته نیویورک تایمز، این سفر تقویت توافقات برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را هدف قرار می داد.

این قانونگذاران آمریکایی در توقفی در تل آویو و قدس با رهبران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از جمله یائیر لاپید و ران درمر وزیر امور راهبردی این رژیم که قبلا سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بود دیدار کردند.

جونی ارنست (Joni Ernst) سناتور جمهوریخواه از ایالت آیووا و رئیس این هیات آمریکایی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: این هیات همچنین با خانواده های آسیب دیده از حملات روز شنبه حماس و شهروندان آمریکایی درسرزمین های اشغالی دیدار کردند.

دونالد نوراکراس و دِبی واسرمن شولتس (Debbie Wasserman Schultz) دو تن از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این هیات حضور داشتند.

واسرمن شولتس در پیامی در شبکه ایکس نوشت: این هیات تصمیم گرفت برای نشان دادن همبستگی و حمایت خود از روابط آمریکا و اسرائیل و برای تضمین این که ما فقط زبانی حمایت نمی کنیم و در عمل نیز این را نشان می دهیم به تل آویو سفر کرد.

وی روز سه شنبه در مصاحبه با سی ان ان گفت، هیات یاد شده روز شنبه همزمان با شکستن موانع حصر غزه از سوی نیروهای حماس در عربستان بسر می برد و مدعی شد که مقامات سعودی به او گفته اند که این اتفاق آنها را از پیگیری عادی سازی روابط با تل آویو باز نداشته است.

نیویورک تایمز نوشت: ایالات متحده تلاش کرده بین عربستان و اسرائیل توافق ایجاد کنند اما این امر احتمالا به مسائلی مانند غنی سازی اورانیوم، فروش تسلیحات و حقوق فلسطینی ها مشروط خواهد بود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، هفته گذشته و قبل از حملات حماس گروهی از سناتورهای دموکرات عنوان کردند که برای حمایت از این توافق باید تضمین های مهمی به فلسطینی ها داده شود. اما بعد از حملات کابینه نتانیاهو احتمالا تمایل کمتری به پذیرش چنین مطالباتی خواهد داشت.

پولیتیکو: آمریکا ممکن است دومین ناو هواپیمابر خود را به مدیترانه اعزام کند

آمریکا به بهانه حمایت از رژیم صهیونیستی به انتقال دارایی های نظامی خود به منطقه و حمایت تسلیحاتی از این رژیم متوسل شده است.

تارنمای پولیتیکو در این زمینه گزارش داد آمریکا ممکن است به زودی به نشانه تشدید حضور نظامی آمریکا در منطقه با تشدید درگیری بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی دومین ناو هواپیمابر خود را به شرق مدیترانه اعزام کند.

تکاپوی مقامات آمریکایی برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی

دو مقام وزارت دفاع آمریکا که به دلیل اجازه نداشتن برای سخن گفتن درباره عملیات های آینده پنتاگون خواستند نامشان فاش نشود، گفتند ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی ایزنهاور به همراه کشتی های جنگی و جت های جنگنده این هفته برای انجام ماموریت مستقر شدن در آب های سرزمین های اشغالی، نورفولک در ویرجینیا را ترک خواهد کرد.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا گفت که این ناو قرار است روز جمعه نورفولک را ترک کند و در صورت اعلام دستور این اعزام می تواند تا پایان ماه اکتبر به شرق دریای مدیترانه برسد.

بر اساس این گزارش ناو آیزنهاور به ناو هواپیمابر یواس‌اس‌جرالد آرفورد و گروه ضربتی آن می‌پیوندد که پنتاگون روز یکشنبه به عنوان نمایش قدرت خود پس از حملات غافلگیرکننده حماس به جنوب سرزمین های اشغالی، به آب‌های نزدیک این منطقه اعزام کرد.

پولیتیکو نوشت: اقدام نادر استقرار دو ناو هواپیمابر در یک منطقه که با کشتی های کروز، ناوشکن و جت جنگنده همراهی می شوند می تواند حاوی پیام مهم حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی به حماس باشد.

پیشتر کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و کامالا هریس معاون او روز سه شنبه در تماس تلفنی با نتانیاهو حمایت خود را از اسرائیل ابراز کردند. این سومین تماس بایدن با نتانیاهو از زمان آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها بوده است.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی از ورود سلاح های آمریکایی به تل آویو همزمان با دیدار بلینکن وزیر خارجه آمریکا خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بلینکن روز چهارشنبه به تل‌آویو خواهد رفت و با مقامات صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

نیویورک تایمز نوشت: محموله تسلیحات ایالات متحده به اسرائیل رسید و بلینکن به آنجا می رود تا به ارزیابی نیازهای تسلیحاتی اسرائیل کمک کند، زیرا شعله ور شدن آتش جنگ با لبنان و سوریه به نگرانی از درگیری گسترده تر دامن زده است.

به نوشته این روزنامه، بلینکن با مقامات صهیونیستی درباره نیازهای نظامی و موضوع اسیرهای صهیونیست گفت و گو خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha