۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85254927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علمای اهل سنت گلستان: زمان حذف غده سرطانی به اسم «اسرائیل» نزدیک است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- علمای ترکمن اهل سنت گلستان با اعلام حمایت از عملیات «طوفان الاقصی» یا همان حمله حماس به مناطق اشغالی، گفتند: این عملیات بار دیگر موجی از خوشحالی را در دل مسلمان برای حذف غده‌ سرطانی به اسم رژیم غاصب صهیونیستی زنده کرد و هرچه در توان داریم برای ادامه این راه باید انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفت اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

در آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

علمای اهل سنت استان گلستان، غافلگیری صهیونیست‌ها که با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی خود را از جمله ارتش‌های قوی دنیا می‌دانند در عملیات طوفان الاقصی را نشان از پوشالی بودن قدرت آنها دانستند و تاکید کردند: این حرکت فلسطینان بار دیگر ثابت کرد که تحقق وعده رهبر معظم انقلاب برای نابودی این غده سرطانی نزدیک است.

بیانات رهبری برای نزدیکی نابودی اسرائیل، امروز عینیت پیدا کرد

امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی مراوه‌تپه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی، برگشت به اصل اسلام را سرلوحه کار خود قرار داد که به معنی بازگشت به دوران اوج شکوفایی امت اسلامی است که مسلمانان اروپا را فتح کردند و دنیا را در سیطره اسلام قرار دادند.

آخوند ناصر محمد قزل افزود: در دوران صدر اسلام اروپاییان انتخاب نام برای فرزندانشان از اسامی اسلامی را افتخار می‌دانستند اما بر اثر اهمال و کم‌توجهی بعضی از سران مسلمان، کشورهای اسلامی از ایمان و اعتقاد راسخ دور افتادند به همین خاطر سبب شد تا در اوج قدرت نزول کنند.

وی بیان کرد: در آن دوران اروپاییان از متون اسلامی راهنمایی گرفتند و قرآن و احادیث را به کشورهای خود بردند و سرلوحه کارشان قرار دادند و این موضوع باعث پیشرفتشان شد در حالی که مسلمانان به خاطر دوری از اسلام توسط کفار هر کدام به کشورهای کوچک تبدیل شدند.

این روحانی اهل سنت مهمترین هدف دشمن برای ایجاد صهیونیستم را شکل‌دهی پایگاهی از کفار در میان مسلمانان دانست و گفت: دشمنان اسلام اسرائیل را بنا کردند لذا مسلمانان باید دیر تا زود این غده سرطانی را از میان خود بر می‌داشتند.

آخوند قزل ادامه داد: تدابیر و راهکارهایی که رهبر معظم انقلاب چند سال پیش ارائه دادند و اعلام کردند که رژیم صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، امروز عینیت پیدا کرد و همراه غره، کرانه باختری هم در این جنگ شرکت کرد و مسلح شد و انشاالله زلزله‌ای که در سرزمین‌های اشغالی شروع شده بر سر صهیونیست‌ها آوار می‌شود.

وی گفت: ما مسلمانان مطیع فرمان رهبر معظم انقلاب یک وظیفه خاص داریم و آن هم اینکه این غده سرطانی را از میان خود برداریم چرا که اگر این کار را نکنیم ریشه‌اش در تمام جهان اسلام نفوذ خواهد کرد.

امروز مقاومت فلسطین به بالاترین درجه آمادگی رسیده است

کارشناس فرق و مذاهب در گلستان هم در گفت و گو با ایرنا، مقابله با ظلم را از جمله کارهای اساسی مسلمانان برشمرد و گفت: اجرای عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی در ادامه راه مقابله با ظلم بار دیگر باعث سرافرازی تمام مسلمانان جهان شد.

آخوند عبدالجلیل فرهمند افزود: این عملیات علاوه بر پیروزی نظامی برجسته، یک پیروزی در سطح جنگ روانی هم بود و روحیه بالایی به امت اسلام داد و توانست مواضع را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی تغییر دهد.

وی ادامه داد: همه بر این باور بودند که فلسطین زیر چکمه‌های رژیم صهیونیستی است اما با این حرکت و زدن ضربه‌های سخت به این رژیم، بار دیگر امیدها برای آزادسازی فلسطین زنده شد و به مبارزات جوانان علیه اشتغالگران قدس شریف جان تازه‌ای داد.

این روحانی اهل سنت گفت: امروز مقاومت فلسطین برای انجام این اقدام تاریخی و زدودن غده سرطانی به اسم رژیم صهیونیستی به بالاترین درجه آمادگی رسیده و وعده الهی برای آزادسازی قدس شریف نزدیک است.

آخوند فرهمند آزادسازی قدس به عنوان نخستین قبله مسلمانان را آرزوی تمام امت اسلامی دانست و بیان کرد: امروز امت اسلامی وظیفه دارند با تمام توان و قدرتی که خداوند به آنان داده از آرمان‌های فلسطین حمایت و دفاع کنند.

وی ادامه داد: هر فردی می‌تواند از هر طریقی چه مادی و معنوی یا دعا، حضور در خیابان‌ها و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی و ظلم حاکم بر مردم مظلوم این کشور از این حرکت نیروهای مقاومت حماس دفاع کند.

این روحانی اهل سنت گفت: دولت‌های کشورهای اسلامی هم باید اوضاع را حل و فصل و تمام روابط سیاسی و امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند و حتی در پروژه مقاومت فلسطین مشارکت نظامی داشته باشند.

آخوند فرهمند از تمام آزادگان جهان که به مساله فلسطین علاقمند هستند به ویژه نخبگان جهان اسلام اهم از علمای دین، اساتید، هنرمندان و اصحاب رسانه خواست از هر طریق مانند صدور بیانیه، تولیدات هنری و حتی حضور در خیابان‌ها و شکل‌دهی تظاهرات حمایت خود از مقاومت فلسطین را نشان دهند.

حماسه طوفان الاقصی یک رویداد مهم تاریخی است

یکی از علما اهل سنت و مدرس حوزه علمیه گنبدکاووس هم حماسه طوفان الاقصی را یک رویداد مهم تاریخی برشمرد و گفت: انشالله به زودی شاهد نابودی و محو شدن صهیونیست از نقشه جهان اسلام خواهیم بود.

آخوند کمال غراوی افزود: شکل‌گیری رژیم صهیونیست توطئه شوم یهودیان علیه جامعه اسلامی است و تمام تلاش خود را برای فراری دادن برادران و خواهران مسلمان از قدس شریف به کار گرفتند.

وی اظهارکرد: نتیجه پیروزی عملیات نیروهای مقاومت حماس، به طور قطع از بین رفتن صهیونیست‌ها و برچیده شدن نام‌ آنها از کره زمین است که درس عبرتی برای سایر ستمگران عالم خواهد بود.

این روحانی اهل سنت گفت: در شرایط فعلی نیاز است همه مسلمانان با هم متحد شوند و با تمام توان از عملیات طوفان الاقصی حمایت کنند.

تحقق آرزوی زندگی فلسطینیان در وطن واقعی‌شان نزدیک است

مسوول مرکز اسلامی شعبه گنبدکاووس هم به ایرنا گفت: برادران مجاهد در حماس توانستند یک عملیات غافلگیرانه را علیه پیکره اسرائیل غاصب انجام دهند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند که افتخاری بزرگ برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

آخوند عبدالباسط قره‌باش، قدس شریف را وطن اصلی فلسطینیان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: به یاری خداوند در سایه اتحاد و همدلی مسلمانان، رژیم کودک‌کش صهیونیستی نابود و فلسطینیان در وطن واقعی خود با آرامش، امنیت و صلح زندگی خواهند کرد.

وی گفت: آرزوی همه مسلمانان تحقق هرچه سریع‌تر وعده‌های رهبر معظم انقلاب در محو شدن رژیم غاصب از صحنه دنیاست و از تمام مردم ایران اسلامی می‌خواهیم یار و یاور مردم مظلوم فلسطین باشند.

این روحانی اهل سنت بیان کرد: امروز یکی از برادران ترکمن در تماسی با بنده با اشاره به گوش دادن سخنان رهبری در دانشگاه افسری اعلام کرد که آماده تقدیم جان خود در راه دفاع از فلسطین است و حتی اگر اجازه دهند برای جنگ با اسرائیل به میدان می‌رود.

آخوند قره‌باش افزود: این حرکت‌ها نشان از ارادت ویژه ملت ایران به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و همواره در دفاع از مردم مظلوم از جمله فلسطینیان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

وی گفت: اسرائیل به خاطر آبروی از دست رفته خود مردم مظلوم غزه را بمباران می‌کند لذا باید تمام مسلمان برای حمایت از فلسطینیان به میدان بیایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha