۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85254956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هکتار جنگل بلوط الیگودرز طعمه حریق شد

۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85254956
۱۵ هکتار جنگل بلوط الیگودرز طعمه حریق شد

خرم آباد - ایرنا - رییس منابع طبیعی و آبخیزداری الیگودرز گفت: آتش سوزی جنگل های بلوط بخش "ذلقی" این شهرستان که از شب گذشته آغاز شده بود، با از بین بردن ۱۵ هکتار از عرصه های طبیعی منطقه مهار شد.

"مجید سلیمانی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی تماس مردم منطقه "ریواسگان پلاک کیوار" بخش ذلقی، آتش سوزی جنگل های بلوط گزارش شد که ۲ تیم از همکاران منابع طبیعی شهرستان به منطقه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: ۱۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی از جمله مدیریت و کارکنان، ۲ مرحله حریق شبانه را تا صبح اطفا و منطقه را ایمن سازی کردند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری الیگودرز تاکید کرد: در شب اول اطفای حریق، نیروهای منابع طبیعی به تنهایی درحال عملیات بودند و در شب دوم مردم بسیجی روستاهای اطراف و گروه واکنش سریع به کمک جنگلبانان این اداره آمدند و در مجموع ۲۴ ساعت حریق در جاده های صعب العبور منطقه، ۱۵ هکتار از جنگل‌های بلوط خاکستر شد.

به گفته سلیمانی علت این آتش سوزی منطقه "ریواسگان پلاک کیوار" بخش ذلقی، در دست بررسی است.

گفتنی است تا نیمه شهریور امسال یک هزار و پنج هکتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخته که ۳۸۰ هکتار از این رقم مرتع و مابقی جنگل های بلوط بوده است که شهرستان چگنی با ۳۴ فقره و وسعت ۴۰۱ هکتار، بیشترین آتش سوزی ها را داشت، به نحوی که در یک مورد، ۱۵۰ هکتار جنگل و مرتع این شهرستان به دلیل اختلافات طایفه ای دچار حریق شد و ۱۰ مظنون این حادثه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha