توزیع سهمیه‌ای شیرخشک راه مهم مقابله با کمبود آن در مشهد است

مشهد-ایرنا- سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توزیع سهمیه‌ای شیرخشک راه مهم مقابله با کمبود آن در مناطق مختلف زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی است و جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی روح بخش روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از برخی داروخانه ها به خبرنگاران عنوان کرد: به دلیل اختلاف قیمت زیاد شیرخشک با کشورهای همسایه، برخی ها با خروج این داروی استراتژیک از کشور، موجب اختلال در توزیع آن شده اند.

وی بیان کرد: توزیع سهمیه ای شیرخشک موجب توزیع عادلانه آن در بین متقاضیان می‌شود و جلوی بسیاری از سوء استفاده ها را می‌گیرد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: از این رو به منظور توزیع عادلانه شیرخشک، از ۲۰ مهرماه جاری این دارو براساس کد ملی کودکان زیر ۲ سال در سامانه TTAC ، در داروخانه ها توزیع می شود.

وی گفت: این طرح شامل همه شیرخشک ها با نشان تولید داخل از طریق کد ملی کودکان و ماهانه هشت قوطی به ازای هر کودک خواهد بود که بر اساس این سامانه متصل به اداره ثبت احوال انجام می گیرد.

دکتر روح بخش با بیان اینکه علل های مختلف کمبود شیرخشک در سطح عرضه و توزیع مورد بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: یکی از علت های مهم کمبودهای شیرخشک، خروجی برخی داروخانه ها بوده است که با انجام این طرح این معضل نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه خانواده از ذخیره سازی شیرخشک اجتناب کنند، اظهار کرد: این طرح اقدام موثری در کاهش نگرانی خانواده ها و جلوگیری از قاچاق شیرخشک خواهد بود و مشکل این حوزه رفع خواهد شد.

توزیع سهمیه‌ای شیرخشک راه مهم مقابله با کمبود آن در مشهد است

شیرخشک یکی از اقلام دارویی اساسی است که مدتی است با کمبود در برخی از مناطق کشور روبرو بوده است. رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی چندی پیش در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفته بود: شیرخشک در کلانشهر مشهد با کمبود جدی روبروست و باید برای آن به خصوص در برخی از روزهای سال که مشهد میزبان مسافران زیادی است، چاره ای اندیشیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha