۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85255019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت رسانه آمریکایی از بحران انسانی در غزه

۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85255019
روایت رسانه آمریکایی از بحران انسانی در غزه

تهران- ایرنا- سی‌ان‌ان در مطلبی با اشاره به محاصره کامل غزه به دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و عدم دسترسی ساکنان آن به امکانات اولیه، نوشت: این منطقه به سرعت در حال ورود به یک بحران انسانی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای این شبکه خبری در مطلبی افزود: در چهارمین روز حملات تلافی جویانه اسرائیل علیه حماس و محاصره کامل نوار غزه، دسترسی ساکنان این منطقه به آب، برق و غذا قطع شده و غزه به سرعت در حال ورود به یک بحران انسانی است. علاوه بر این، ساکنان غزه هیچ پناهگاه امنی هم ندارند.

نادین عبداللطیف نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی به سی‌ان‌ان گفت: همسایه ها و بستگان به او و خانواده اش گفته اند که روز دوشنبه پس از اینکه اسرائیل اعلام کرد منطقه را هدف قرار می دهد، آنجا را ترک کنند. وی سپس ادامه داد: اما ما تصمیم گرفتیم بمانیم، زیرا هیچ جای امنی برای رفتن نداریم.

وی به این شبکه خبری آمریکایی گفت از روز شنبه هیچ خبری از پدرش که در اسرائیل کار می کرده ندارند و وی مفقود شده است.

وضعیت در غزه به ویژه از زمان صدور دستور یوآف گالانت وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر محاصره کامل آن بدتر شده است و دسترسی کافی به آب، برق سوخت و حتی غذا وجود ندارد.

نیروهای نظامی اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرده اند که جنگنده های رژیم صهیونیستی در شبانه روز بیش از ۲۰۰ هدف را در غزه هدف قرار دادند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تعداد قربانیان فلسطینی تاکنون به بیش از ۹۵۰ نفر رسیده است. گفته می شود در میان کشته شدگان اجساد ۲۶۰ کودک و ۲۳۰ زن شناسایی شده است.

وزارت کشور تشکیلات خودگردان فلسطین هم اعلام کرده است که بیشتر اهداف اسرائیل برج‌ها، ساختمان‌های مسکونی، تاسیسات عمرانی و خدماتی و بسیاری از مساجد هستند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرده است که ۸۳ مدرسه خود را در غزه به پناهگاه های موقت تبدیل کرده، اما روز دوشنبه از تکمیل ۹۳ درصد ظرفیت این پناه‌گاه ها و پناه گرفتن بیش از ۱۳۷ هزار نفر از ساکنان غزه در این مدارس خبر داد.

غزه یکی از پرجمعیت ترین مکان های روی زمین است که نزدیک به دو میلیون نفر در منطقه ای به مساحت ۱۴۰ مایل مربع (۳۶۲۶ کیلومتر مربع) در آن زندگی می کنند. براساس اعلام آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی بیش از نیمی از ساکنان این منطقه از امنیت غذایی رنج می برند و زیر خط فقر زندگی می کنند.

اسرائیل که عمدتا دسترسی غزه به برق، آب، سوخت و بخشی از مواد غذایی آن را در کنترل دارد، در پی حملات روز شنبه حماس محاصره زمینی، دریایی و هوایی شدیدی را بر این منطقه اعمال کرده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که وضعیت بشردوستانه که پیش ازآغاز درگیری ها هم درغزه وخیم بوده، اکنون به طرز فزاینده ای شدیدتر شده است.

همزمان دیده بان حقوق بشر (HRW) نیز دستور گالانت برای محاصره کامل غزه را «جنایت جنگی» توصیف کرده است.

عمر شاکر مدیر منطقه ای دیده بان حقوق بشر در گفت و گو با سی‌ان‌ان اظهارات گالانت را "نفرت انگیز" خواند و اسرائیل را متهم کرد که از گرسنگی به عنوان "سلاح جنگی" علیه ساکنان غزه استفاده می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha