امام جمعه بجنورد: عملیات "طوفان الاقصی" بیانگر قدرت جبهه مقاومت است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: عملیات "طوفان الاقصی" بیانگر قدرت مردمی جبهه مقاومت برای نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی اظهار کرد: نیروهای مقاومت فلسطین با آغاز این حرکت تاریخی دیوارهای حصر را شکستند و بار دیگر قدرت مردمی خود را به رژیم غاصب صهیونیستی نشان دادند.

وی افزود: آنها به جهان اثبات کردند که آرمان فلسطین همچنان زنده است و هیچگاه از ارزش های مقدس خود عقب نشینی نخواهند کرد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی روحیه مبارزه با ظلم را در دل مسلمانان زنده کرد، گفت: مبارزه فلسطینی ها علیه رژیم غاصب صهیونیستی و فرهنگ جهاد و مقاومت آنها در تاریخ ماندگار خواهد شد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اتفاقات چند روز گذشته در فلسطین چشم انداز روشنی برای رهایی مسلمانان منطقه از شر این رژیم غاصب ایجاد کرد.

به دنبال جنایات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی، رزمندگان مقاومت فلسطین عملیات همه جانبه و پیچیده ای را علیه اشغالگران صهیونیست در سرزمین های اشغالی از هوا، زمین و دریا آغاز کردند که فقط در عرض ۲۰ دقیقه پنج هزار راکت و موشک به مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست ها را هدف قرار دادند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به برکات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، گفت: تمامی مناطق و قشرهای گوناگون استان از دستاوردهای مادی و معنوی این سفر پر خیر و برکت بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: این سفر نقطه عطفی در تاریخ خراسان شمالی بود و مقام معظم رهبری در این سفر مسائل مهمی در خصوص سبک زندگی اسلامی، خانواده و ازدواج را در این خطه مطرح کردند.

توسعه خراسان شمالی با اعتبارات سفر رهبری 
 
استاندار خراسان شمالی در ادامه این آیین گفت:برکات سفر مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی تاثیر چشمگیری داشت به طوری که با حضور ایشان فضای پاییزی استان به بهاری دلنشین تبدیل شد و حرکت و پیشرفت استان کلید خورد.

محمدرضا حسین نژاد با اشاره به اینکه در این سفر ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی مصوب شد افزود: این اعتبارات در بخش های مختلف کشاورزی، آموزش ، منابع آب، عمران شهری و روستایی، صنعت و معدن و حمل و نقل هزینه شد. 

وی گفت: همچنین بیش از ۸۰۰ پروژه با ماهیت کاملا روستایی و با هدف توسعه مناطق روستایی مصوب شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون هزار و ۳۲۲ طرح با این اعتبارات به بهره برداری رسیده و برای سال ۱۴۰۲ نیز تامین اعتبار ده پروژه دیگر در دستور کار قرار گرفت. 

وی در ادامه به بخشی از مهم ترین اقدامات انجام شده از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در بخش سد سازی به ویژه گلمندره، تکمیل فضاهای آموزش عالی و احداث و توسعه مراکز فرهنگی از مهمترین این اقدامات است که میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های آغاز شده فوق ۹۵ درصد است. 

حسین نژاد بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مددجویان ،گازرسانی به منازل محرومان، ساخت و تکمیل مراکز درمان و بیمارستان امام حسن(ع) ، بیمارستان خاتم الانبیا(ص) شیروان، خرید تجهیزات برای بیمارستان بنت الهدی، کمک به احداث پایگاه های امدادی و خانه های بهداشت، اورژانس، بخش جراحی قلب ، تکمیل و بهره برداری سد های چندیر، سومبار و گلمندره و، گازرسانی به ۴۱۰ روستا از دیگر اقدامات این سفر پربرکت است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۱ به مدت هشت روز مهمان مردم خراسان شمالی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha