جهاد تبیین و امید آفرینی خنثی‌کننده جنگ ترکیبی دشمن است

شهرکرد- ایرنا- جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ضرورت رویکرد رسانه‌ها به جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین و امیدآفرینی خنثی‌کننده جنگ ترکیبی دشمن است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام کریم سرافراز روز چهارشنبه در جمع مسوولان و مدیران نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان افزود: هدف دشمن در جنگ ترکیبی، متزلزل کردن ایمان و اعتقادات ملت و در مرحله بعدی جداسازی مردم از نظام است که ضرورت جهاد تبیین بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مردم‌سالاری دینی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های مهم نظام جمهوری اسلامی است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که جمهوری اسلامی نقطه اساسی و مرکزی تمدن غربی است و دشمن هویت این نظام را نشانه گرفته است، گفت: مقابله و دشمنی جبهه استکبار با این انقلاب اسلامی ایران طبیعی است چون دشمن می‌خواهد بر جهان سلطه داشته باشد.

سرافراز اظهار داشت: کشور ایران همچنان در جنگ با استکبار جهانی است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از عبارت جهاد استفاده می‌کنند و ما باید نقاظ ضعف دشمن را شناسایی کنیم و مسائل اصلی و محوری را بشناسیم و در عرصه‌های مختلف به آنها بپردازیم.

وی به جنگ ترکیبی و شناختی که دشمن برای براندازی و ضربه زدن به جمهوری اسلامی در پیش گرفته است اشاره کرد و گفت: باید از طریق تبیین دستاوردها و تشریح نقشه‌های شوم دشمن، در این جنگ ترکیبی و شناختی، بصیرت‌افزایی، روشنگری اتفاق بیافتد.

سرافراز به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر جهاد امیدآفرینی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این راهبرد، باید تمام ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی بسیج شوند و روحیه امید در ابعاد مختلف در سطح جامعه تزریق و پمپاژ شود.

وی گفت: در سطح ماموریت‌های بسیج، امیدآفرینی با برگزاری اردوهای جهادی، میز خدمت، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی، سازندگی، محرومیت‌زدایی محقق می‌شود.

بسیج صنعت برای ارتقای حوزه تولید در کشور تسهیل‌گری کند

نماینده ولی‌فقیه در بسیج اقشار و متخصصین کشور گفت: بسیج صنعت با شناسایی مشکلات تولید به‌منظور رفع این مشکلات تلاش و برای ارتقای تولید به‌ویژه در بخش خصوصی تسهیل‌گری کند.

حجت‌الاسلام امیرحسین شاهانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: دشمن علاوه بر تلاش برای به مخاطره انداختن امنیت نظامی در ایران به‌دنبال ایجاد خطر در امنیت سایر حوزه‌های کشور است امام حضور بسیج و بسیجیان مهم، امنیت‌آفرین و مایه دلگرمی خواهد بود.

وی با اشاره به اثرات مطلوبی بسیجیان در بخش‌ها و قشرهای مختلف و تلاش برای توسعه برنامه‌های فرهنگی افزود: برنامه‌های فرهنگی و جهادی باید توسعه بیشتری داده شود و برای مدیران، متخصصان، اساتادان و شخصیت‌های مؤثر استانی تداوم داشته باشد.

شاهانی شناسایی ظرفیت‌های صنعت چهارمحال و بختیاری و ارتقای توان و ظرفیت تولید، دانش‌بنیان‌ها و نخبگان بخش‌های مختلف استان را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این راستا پایگاه بسیج شهید چمران صنعت، معدن و تجارت مسوولیت اصلی شناسایی و کمک به این ظرفیت‌ها را دارد.

وی با اشاره به تحولات سیاسی بین‌المللی اخیر یادآور شد: اسرائیل که روزی در دنیا عربده‌کشی و از نظر نظامی به برخی کشورها آسیب وارد می‌کرد هم‌اکنون در وضعیت اسفباری قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در بسیج اقشار و متخصصین کشور پیشرفت‌های کنونی کشور را مرهون انقلاب اسلامی و پیام انقلاب دانست و اظهار داشت: دنیای امروز عرصه رقابت است و در این راستا باید از نظر علمی به‌ویژه در تولیدات علمی و صنعتی ارتقا پیدا کرد.

وی تولید را یکی از نشانه‌های وجود امنیت دانست و گفت: بسیج صنعت هم باید با شناسایی مشکلات تولید به‌منظور رفع این مشکلات تلاش و برای ارتقای تولید به‌ویژه در بخش خصوصی تسهیل‌گری کند.

شاهانی تاکید کرد: تمامی قشرهای بسیج مانند حقوق‌دانان، رسانه، مهندسان صنعتی و گروه‌های دیگر باید با شناسایی موانع و تسهیل‌گری در مسیر اجرای امور راه‌گشای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باشند.

وی تبلیغ فعالیت‌های اُمیدآفرین، مثبت و اثرگذار و جلوگیری از انتشار مطالب منفی در فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: مردم به‌ویژه جوانان باید از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی آگاهی داشته باشند و بسیج امروز باید میدان‌دار این عرصه‌ها باشد.

شاهانی به شکست امنیتی دشمن اشاره و تصریح کرد: فعالیت بسیج فقط در بحث امنیت نظامی نیست و باید در عرصه‌های مختلف به‌ویژه برای شکست راهبُرد جدید دشمن یعنی اخلال در مسئله اقتصادی تلاش بیشتری کند.

بهره‌گیری از فضای مجازی برای جهاد تبیین ضروری است

مسوول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان نیز گفت: هرچند گام‌های مهمی در خصوص جهادتبیین تاکنون برداشته شده است اما بهره‌گیری از فضای مجازی با تولید محتوای مناسب از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام نصرالله فاطمی امین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تولید محتوا در موضوع جهاد تبیین از سوی حلقه‌های میانی به صورت خودجوش و مردمی به خوبی در حال انجام است اما همچنان باید در این فضا کمک کرد تا عقب افتادگی‌های موجود دراین بخش جبران شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی مهمترین اصل در بخش جهاد تبیین به شمار می‌رود و در این ارتباط با حضور حلقه‌های میانی، بسیج، مردم مومن، مساجد، تکایا، هیات‌ها و حسینیه‌ها کارگروه تشکیل و هیات‎‌های اندیشه‌ورز فعال شود.

فاطمی امین اظهار داشت:هم‌اکنون جهاد تبیین رشد مطلوبی در کشور دارد و باید در زمینه تولید محتوا در رابطه با جهاد تبیین به خصوص برای فضای مجازی با مشارکت بیشتر فعالیت شود تا عقب‌ماندگی‌های موجود رفع شود.

به گفته وی، جهاد تبیین نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد تا بتوان با مدیریت بهتر و اثرگذارتر کارهای را پیش برد.

طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم غاضب اسرائیل را در هم شکست

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اسراییل هفته آینده هرگز اسرائیل هفته گذشته نخواهد بود،گفت: طوفان الاقصی هیمنه‌های پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

سلمان شایان‌فر افزود: دشمن با تمام توان و بهره‌گیری از ابزارهای مدرن در صدد براندازی و یا حداقل تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و یا به دنبال تغییر رفتار در نظام جمهوری اسلامی و نفوذ و انحراف در آرمان‌ها و ارزش‌های اساسی و اسلامی است که در این مسیر با توسل به جنگ ترکیبی، هوشمند و با بسیج کردن همه کشورهای متخاصم و زورگو در صدد اعمال اراده شیطانی و مادی خود است که این اراده در مقابل اراده الهی و ایمانی ملت غیور و مقتدر ایران اسلامی ضعیف است.

به گفته وی، در این میدان و هم‌آورد، مولفه ایمان و توسل به خدا، ولایت فقیه، روحیه و فرهنگ بسیجی، غیرت و همیت دینی و انقلابی به عنوان مولفه اساسی و تاثیر گذار در مقابل هرگونه اراده شیطانی انکارناپذیر است.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت:امروز با راهنمایی‌های دلسوزانه مقام معظم رهبری، پرچم مقامت با پشتیبانی ایران در تمام جهان طوفانی به پا کرده است و کاخ‌های اهریمنی و زر و زور را در جهان به لرزه واداشته است.

استاد دانشگاه گفت: حادثه امروز غزه، محصول ۷۰ سال تجاوز وحشیانه، کودک کشی، تعرض به خانه و کاشانه ملت مظلوم فلسطین بود که امروز در قالب طوفان ‌الاقصی در گرو وحدت، انسجام و همدلی این ملت سراپا رنجور اما انقلابی و مظلوم فلسطین جوانه زد و تبدیل به درخت تناوری در قالب طوفان الاقصی شد که محور قدرت را به افول کشاند.

وی افزود: کسانی که تا دیروز اسرائیل را به عنوان پناهگاه و امید خود می‌پنداشتند، امروز با این شکست تاریخی این تجربه را دریافت کردند که گنبد آهنین و سپرهای دفاعی در برابر اراده‌های ایمانی و الهی جز خانه‌های سست و تزلزل‌پذیر چیزی نیستند و غلتیدن در دامن کفر، ارمغانی جز سقوط و تباهی نخواهد داشت.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین افزود: سوابق تاریخی حرکت‌های مبتنی بر مقاومت، جهاد و شهادت نشان داده این است در ایران اسلامی آرمان اصلی و راهبردهای امام امت ریشه دینی دارد و ملت ایران از حزب الله و مواضع دینی و ملت مسمان حمایت در ابعاد مختلف معنوی، بشردوستانه خواهد داشت.

وی از تشکیل پایگاه‌های جمع‌آوری هدایای و کمک‌های مردمی برای حمایت از این ملت اشاره کرد و گفت: ملت ایران مانند گذشته در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهد مان دو از هر ملتی که حامل پیام الهی صلح، دوستی و اعتلای توحید باشد حمایت خواهد کرد.

حرکت جنبش حماس مقدمه‌ای برای پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین خواهد شد

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجوی کشور نیز گفت: حرکت جنبش حماس مقدمه‌ای برای پیروزی نهایی مردم م ظلوم خواهد شد.

حجت الاسلام رمضانعلی عبدالمالکی نیز با اشاره به اینکه مهمترین بحث امروز، مباحث فلسطین و افول رژیم صهیونیستی است افزود: با استناد به آیه شریفه سوره جمعه، در این صحنه‌هایی که در چند روز اخیر ازسوی رسانه‌های مختلف پخش شد، حالت ترس، وحشت، سردرگمی، گیجی در بین مردم رژیم صهیونیست مشهود بود.

وی، با اشاره به توجه و اهمیت دادن مقام معظم رهبری به جایگاه بسیج دانشجوی افزود: تاکنون ۱۳ دیدار مخصوص بسیج دانشجویی برگزار شده و در هر دیدار مقام معظم رهبری به وظایف و تکالیف بسیج دانشجویی در رابطه با مسئله نظام، مسئله انقلاب و حساسیت‌های زمان تاکید داشتند.

به گفته وی، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری بسیج دانشجویی در خیمه انقلاب در نقطه وسط قرار گرفته و باید جایگاه خود را پیدا کند .

وی اظهارداشت: در حادثه اخیر طوفان القصی در ۱۳ استان کشور بسیج دانشجویی به میدان آمدند و از مردم فلسطین دفاع کردند.

وی افزود: در حوزه دانشگاه علاوه بر آموزش دروس باید به مسایل فرهنگی، سیاسی و دانشجویی نیز توجه ویژه شود.

به گفته وی،در بخش فرهنگی در دانشگاه ضعیف هستیم و مجموعه‌هایی که متولی فرهنگی کشور ما هستند در این بخش خوب عملی نکردند.

وی اظهارداشت: هم اکنون استقبال دانشجویان و همه اقشار از بسیج بسیار بالاست و باید با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اردوهای راهیان نور و طرح ولایت و راهیان پیشرفت زمینه افزایش این استقبال را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha